| Øystein Djupedal og bordbønnen | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
Matteus Admin
Antall Innlegg : 102 Age : 60 Location : Sandnes Rogaland Registration date : 10.09.2007
| Tema: Øystein Djupedal og bordbønnen Ons Sep 12, 2007 11:38 pm | |
| Jeg synes det er tragisk at utdanningsminister Øystein Djupedal går ut å forbyr bordbønn i barnehager, fordi han mener at en bordbønn er forkynnelse! Det er en skam mener nå jeg. Barna skal fratas retten til å takke vår Gud for maten.....uff! | |
|
| |
pusi88 Fullverdig medlem
Antall Innlegg : 22 Age : 36 Location : Finmark Registration date : 12.09.2007
| Tema: Re: Øystein Djupedal og bordbønnen Ons Sep 12, 2007 11:48 pm | |
| - Admin skrev:
- Jeg synes det er tragisk at utdanningsminister Øystein Djupedal går ut å forbyr bordbønn i barnehager, fordi han mener at en bordbønn er forkynnelse! Det er en skam mener nå jeg. Barna skal fratas retten til å takke vår Gud for maten.....uff!
jeg vil si det er ikke galt, men de kan helelr synge for maten...ikke alle barnene i barnehagen er kristne, mange holder med andre tros grupper så jeg synes det ikke er noe galt, men å forby det helt er galt, er det en kristen barnehage så er det greit og ha, men en barnehage for alt av barn bør de heller synge for maten... jeg selv som er kristen ble lert opp til å si takk for maten hver gang jeg har spist... | |
|
| |
kingchild Nytt medlem
Antall Innlegg : 4 Age : 53 Location : Vestfold Registration date : 11.09.2007
| Tema: Re: Øystein Djupedal og bordbønnen Tor Sep 13, 2007 12:30 am | |
| Jeg må si at jeg synest det er tragisk. Selv ville jeg be mennesker som ville si ordet Gud, Jesus, Bibelen og lignende om å dra ett visst sted, men ikke så reint ubibelsk like vel... Men, jeg var rett og slett besatt! Jeg kjente det rive å slite i hele meg når jeg hørte ordene, og jeg ble fritatt siste årene på skolen for kristendom. | |
|
| |
pusi88 Fullverdig medlem
| Tema: Re: Øystein Djupedal og bordbønnen Tor Sep 13, 2007 12:32 am | |
| det skulle ha blitt valgfritt | |
|
| |
kingchild Nytt medlem
Antall Innlegg : 4 Age : 53 Location : Vestfold Registration date : 11.09.2007
| Tema: Re: Øystein Djupedal og bordbønnen Tor Sep 13, 2007 12:43 am | |
| - pusi88 skrev:
- det skulle ha blitt valgfritt
Da ville nok lyset slippe litt lettere inn enn i dag regner jeg med. Det er jo frivillig og personlig om vi vil tro, men det blir fryktelig galt om vi skal frata barna muligheten til å kunne få tro. Troen kommer jo av forkynnelsen, og kristendom er borte fra skolen, og bordbønnen like så... Men, det kommer til å bryte igjennom veklkelse i dette landet nå, og da er det jo positivt at alle i Norge vet at det ikke er pga staten. | |
|
| |
pusi88 Fullverdig medlem
| Tema: Re: Øystein Djupedal og bordbønnen Tor Sep 13, 2007 1:06 am | |
| dermed bør det være valgfritt, hvis barn skal fra bardommen bli prakket på troen vil de miste den når de blir eldre | |
|
| |
Matteus Admin
Antall Innlegg : 102 Age : 60 Location : Sandnes Rogaland Registration date : 10.09.2007
| Tema: Re: Øystein Djupedal og bordbønnen Lør Sep 15, 2007 1:18 pm | |
| - pusi88 skrev:
- dermed bør det være valgfritt, hvis barn skal fra bardommen bli prakket på troen vil de miste den når de blir eldre
Ja kanskje pusi. Men det kan jo gå andre veien og da | |
|
| |
pusi88 Fullverdig medlem
| Tema: Re: Øystein Djupedal og bordbønnen Lør Sep 15, 2007 6:57 pm | |
| - Admin skrev:
- pusi88 skrev:
- dermed bør det være valgfritt, hvis barn skal fra bardommen bli prakket på troen vil de miste den når de blir eldre
Ja kanskje pusi. Men det kan jo gå andre veien og da ikke nødvendig vis, å tro er valgfritt... | |
|
| |
Matteus Admin
| Tema: Re: Øystein Djupedal og bordbønnen Søn Sep 16, 2007 10:45 am | |
| Å tro er valgfritt. Det er jeg helt enig med deg i pusi | |
|
| |
Hatleking Nytt medlem
Antall Innlegg : 7 Registration date : 31.05.2008
| Tema: Re: Øystein Djupedal og bordbønnen Lør Mai 31, 2008 11:42 pm | |
| Kristendom - Krl - RLE (Religion Livssyn og Etikk) =( | |
|
| |
Johnnis Fullverdig medlem
Antall Innlegg : 31 Registration date : 03.04.2011