KRISTENT FORUM - SAMMEN FOR JESUS KRISTUS
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

KRISTENT FORUM - SAMMEN FOR JESUS KRISTUS

Etablert den 9 september 2007

IndeksIndeks  PortalePortale  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

Øystein Djupedal og bordbønnen

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Matteus
Admin

Antall Innlegg : 102
Registration date : 10.09.2007

Øystein Djupedal og bordbønnen Empty
PosteTema: Øystein Djupedal og bordbønnen   Øystein Djupedal og bordbønnen Icon_minitimeOns Sep 12, 2007 11:38 pm

Jeg synes det er tragisk at utdanningsminister Øystein Djupedal går ut å forbyr bordbønn i barnehager, fordi han mener at en bordbønn er forkynnelse! Det er en skam mener nå jeg. Barna skal fratas retten til å takke vår Gud for maten.....uff! Mad
Til Toppen Go down
https://kristent-forum.norwegianforum.net
pusi88
Fullverdig medlem
Fullverdig medlem
pusi88

Antall Innlegg : 22
Registration date : 12.09.2007

PosteTema: Re: Øystein Djupedal og bordbønnen   Øystein Djupedal og bordbønnen Icon_minitimeOns Sep 12, 2007 11:48 pm

Admin skrev:
Jeg synes det er tragisk at utdanningsminister Øystein Djupedal går ut å forbyr bordbønn i barnehager, fordi han mener at en bordbønn er forkynnelse! Det er en skam mener nå jeg. Barna skal fratas retten til å takke vår Gud for maten.....uff! Mad

jeg vil si det er ikke galt, men de kan helelr synge for maten...ikke alle barnene i barnehagen er kristne, mange holder med andre tros grupper så jeg synes det ikke er noe galt, men å forby det helt er galt, er det en kristen barnehage så er det greit og ha, men en barnehage for alt av barn bør de heller synge for maten... jeg selv som er kristen ble lert opp til å si takk for maten hver gang jeg har spist...
Til Toppen Go down
kingchild
Nytt medlem
Nytt medlem
kingchild

Antall Innlegg : 4
Registration date : 11.09.2007

PosteTema: Re: Øystein Djupedal og bordbønnen   Øystein Djupedal og bordbønnen Icon_minitimeTor Sep 13, 2007 12:30 am

Jeg må si at jeg synest det er tragisk. Selv ville jeg be mennesker som ville si ordet Gud, Jesus, Bibelen og lignende om å dra ett visst sted, men ikke så reint ubibelsk like vel...
Men, jeg var rett og slett besatt!
Jeg kjente det rive å slite i hele meg når jeg hørte ordene, og jeg ble fritatt siste årene på skolen for kristendom.
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/Kingchild777
pusi88
Fullverdig medlem
Fullverdig medlem
pusi88

PosteTema: Re: Øystein Djupedal og bordbønnen   Øystein Djupedal og bordbønnen Icon_minitimeTor Sep 13, 2007 12:32 am

det skulle ha blitt valgfritt
Til Toppen Go down
kingchild
Nytt medlem
Nytt medlem
kingchild

Antall Innlegg : 4
Registration date : 11.09.2007

PosteTema: Re: Øystein Djupedal og bordbønnen   Øystein Djupedal og bordbønnen Icon_minitimeTor Sep 13, 2007 12:43 am

pusi88 skrev:
det skulle ha blitt valgfritt

Da ville nok lyset sunny slippe litt lettere inn enn i dag regner jeg med.
Det er jo frivillig og personlig om vi vil tro, men det blir fryktelig galt om vi skal frata barna muligheten til å kunne få tro. Troen kommer jo av forkynnelsen, og kristendom er borte fra skolen, og bordbønnen like så...
Men, det kommer til å bryte igjennom veklkelse i dette landet nå, og da er det jo positivt at alle i Norge vet at det ikke er pga staten. Very Happy
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/Kingchild777
pusi88
Fullverdig medlem
Fullverdig medlem
pusi88

PosteTema: Re: Øystein Djupedal og bordbønnen   Øystein Djupedal og bordbønnen Icon_minitimeTor Sep 13, 2007 1:06 am

dermed bør det være valgfritt, hvis barn skal fra bardommen bli prakket på troen vil de miste den når de blir eldre
Til Toppen Go down
Matteus
Admin

PosteTema: Re: Øystein Djupedal og bordbønnen   Øystein Djupedal og bordbønnen Icon_minitimeLør Sep 15, 2007 1:18 pm

pusi88 skrev:
dermed bør det være valgfritt, hvis barn skal fra bardommen bli prakket på troen vil de miste den når de blir eldre
Ja kanskje pusi. Men det kan jo gå andre veien og da Very Happy
Til Toppen Go down
pusi88
Fullverdig medlem
Fullverdig medlem
pusi88

PosteTema: Re: Øystein Djupedal og bordbønnen   Øystein Djupedal og bordbønnen Icon_minitimeLør Sep 15, 2007 6:57 pm

Admin skrev:
pusi88 skrev:
Ja kanskje pusi. Men det kan jo gå andre veien og da Very Happy

ikke nødvendig vis, å tro er valgfritt...
Til Toppen Go down
Matteus
Admin

PosteTema: Re: Øystein Djupedal og bordbønnen   Øystein Djupedal og bordbønnen Icon_minitimeSøn Sep 16, 2007 10:45 am

Å tro er valgfritt. Det er jeg helt enig med deg i pusi
Til Toppen Go down
Hatleking
Nytt medlem
Nytt medlem

Antall Innlegg : 7
Registration date : 31.05.2008

PosteTema: Re: Øystein Djupedal og bordbønnen   Øystein Djupedal og bordbønnen Icon_minitimeLør Mai 31, 2008 11:42 pm

Kristendom - Krl - RLE (Religion Livssyn og Etikk)

=(
Til Toppen Go down
Johnnis
Fullverdig medlem
Fullverdig medlem

Antall Innlegg : 31
Registration date : 03.04.2011

PosteTema: Re: Øystein Djupedal og bordbønnen   Øystein Djupedal og bordbønnen Icon_minitimeTor Apr 14, 2011 6:03 pm

https://www.youtube.com/watch?v=1pwwvBygoFA
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Øystein Djupedal og bordbønnen   Øystein Djupedal og bordbønnen Icon_minitime

Til Toppen Go down

Øystein Djupedal og bordbønnen
Til Toppen 
Side 1 av 1