johannesstensgaard Nytt medlem
Antall Innlegg : 4 Age : 30 Location : Neu Lindenberg, Brandenburg, Tyskland Registration date : 18.09.2011
| Tema: Hebraisk - Et felles språk for de kristne Søn Sep 18, 2011 2:42 pm | |
| Hebraisk - et felles språk for de kristne
Kristne har nå i mange år vært avskilt på mange måter. Etter reformasjonen oppsto det nye kirkesamfunn, og også de siste årene oppstår det enda flere kirkesamfunn. På mange måter er de kristne splittet og avskilt fra hverandre. Om dette er positivt eller negativt er vanskelig å svare på, men var det egentlig dette Gud ville?
Tiden er inne for å komme mer sammen. Vi må tross alt ikke glemme at vi i bunn og grunn tror på det samme, og tilhører den samme religionen, uavhengig av nasjonalitet, kjønn og alder og hvor mye man tror. Hva med et felles språk for alle kristne? I religioner som for eksempel jødedommen er hebraisk et veldig sentralt språk. Det er også viktig å ha et språk som er felles for et fellesskap!
Hebraisk er også et sentralt språk i den kristne historien. Vi må ikke glemme at Det Gamle Testamente ble skrevet på hebraisk! Derfor er hebraisk det perfekte språket for oss kristne også. Vi burde lære hebraisk alle sammen. Jeg tror at det ville føre til mer fellesskap blant oss, og fellesskap er veldig viktig når man tilhører en religion! Det burde prioriteres ganske høyt i enhver kristens liv. I tillegg til å skape fellesskap blir man i stand til å lese Det Gamle Testamente på originalspråket. Jeg vet ikke hvordan det er for alle andre, men for meg ville det vært oppfyllelsen av en drøm!
| |
|