KRISTENT FORUM - SAMMEN FOR JESUS KRISTUS
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

KRISTENT FORUM - SAMMEN FOR JESUS KRISTUS

Etablert den 9 september 2007

IndeksIndeks  PortalePortale  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

Konflikten!

Go down 
AvInnlegg
Skyman
Nytt medlem
Nytt medlem

Antall Innlegg : 6
Registration date : 07.10.2009

Konflikten! Empty
PosteTema: Konflikten!   Konflikten! Icon_minitimeLør Nov 30, 2013 3:47 am

Når et menneske utvikler seg fra barn til å bli voksen vil det utvikle seg nye funksjoner fysisk og psykisk. Kroppslig og mentalt faller mer på plass når man trer inn i de voksne rekker. Barn som trodde på f.eks Julenissen, troll, alver og andre eventyr figurer vil etter hvert skjønne at dette er ikke sant. Dette er det man kaller en naturlig sun utvikling. Man bruker fornuften og forstår at troll og alver ikke finnes.

Men så kommer religionen inn i bildet, og den den presenterer de samme typer skapninger i samme sjanger som eventyrene forteller bare dette er engler, demoner, Gud og djevler. Men det er jo det samme, de kan ikke bevises.

Så er det som forunder meg er at samme personen som har blitt voksen og har skjønt at troll ikke finnes kan gå hen å snakke med en usynlig venn som han/hun tror er alliert med milliarder av engler og kjerubler.affraid  Så hvorfor menneske tror på dette er ikke lett å forstå. Jeg selv trodde på dette, men hva som overbeviste for meg dette forstod jeg ikke(ikke begynn med slik Hellig Ånd tullprat/tåkeprat). Jeg gikk ukritisk inn i dette.

En ting vet vi, er at religionen er direkte årsak til dette. Det som med alkoholen, når religionen går inn går fornuften ut. Religion bremser menneskets intellektuell til å utvikle seg. Av erfaring fra Pinsebevegelsen vet jeg at de fleste medlemmene består av folk med minst utdannelse, og menge originale mennesker føler seg hjemme der.

Det finnes mange Høg utdannete, intelligente kristne som er i stand til å resonere og ha kristisk sans. Men når det snakk om himmelvesner faller det en sperre ned. Mennesker som har brukt mesteparten av sitt liv i vitenskapelige bøker også tro de på himmelvesene. De må være i en konstant konflikt.
Til Toppen Go down

Konflikten!
Til Toppen 
Side 1 av 1