KRISTENT FORUM - SAMMEN FOR JESUS KRISTUS
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

KRISTENT FORUM - SAMMEN FOR JESUS KRISTUS

Etablert den 9 september 2007

IndeksIndeks  PortalePortale  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

Nå har det skjedd!

Go down 
+2
Frode
Matteus
6 posters

Er Den Norske Kirke i ferd med å forfalle?
Ja
Nå har det skjedd! Poll_left100%Nå har det skjedd! Poll_right
 100% [ 7 ]
Nei
Nå har det skjedd! Poll_left0%Nå har det skjedd! Poll_right
 0% [ 0 ]
Antall stemmer : 7

Poll closed

AvInnlegg
Matteus
Admin

Antall Innlegg : 102
Registration date : 10.09.2007

Nå har det skjedd! Empty
PosteTema: Nå har det skjedd!   Nå har det skjedd! Icon_minitimeFre Sep 14, 2007 9:25 pm

Kirkemøtet har idag bestemt at homofile skal få gifte seg i kirken. Dette viser at kirken er en frafallende kirke, og at menneskebudene råder. Vi ser nå klare bevis i vår kirke på det Jesus forkynner: "Frafallet skal komme" sa han. Nok et av endetidens tegn.
Til Toppen Go down
https://kristent-forum.norwegianforum.net
Frode
Nytt medlem
Nytt medlem
Frode

Antall Innlegg : 5
Registration date : 14.09.2007

Nå har det skjedd! Empty
PosteTema: Re: Nå har det skjedd!   Nå har det skjedd! Icon_minitimeLør Sep 22, 2007 4:05 pm

Glad jeg er utmeldt!
Til Toppen Go down
Matteus
Admin

Nå har det skjedd! Empty
PosteTema: Re: Nå har det skjedd!   Nå har det skjedd! Icon_minitimeLør Sep 22, 2007 8:43 pm

Frode skrev:
Glad jeg er utmeldt!

Ja jeg og broder Smile
Til Toppen Go down
Nello
Medlem
Medlem

Antall Innlegg : 19
Registration date : 03.10.2007

Nå har det skjedd! Empty
PosteTema: Re: Nå har det skjedd!   Nå har det skjedd! Icon_minitimeSøn Okt 07, 2007 12:34 am

Jeg blir med i deres kamp! Helt klart Wink

En person på et annet forum skrev dette
Sitat :
Jeg mottok et brev i dag fra Fylkesmannen i Oslo og Akershus fordi jeg
er oppført i medlemsregisteret i Den norske kirke og i et annet tros-
eller livssynssamfunn.

Jeg har en utmeldingsattest fra 1971. Men ved sjekking i fjor høst, var
jeg fortsatt oppført som medlem av Den norske kirken. Ved undersøkelse,
fikk jeg vite at forklaringen var at kirkekontoret i kommunen limte inn
alle som var i folkeregisteret.

Denne påstanden ble sterkt imøtegått av noen her på forumet. Han skrev at det ikke var riktig praksis og betvilte det jeg skrev.

I det brevet jeg fikk i dag står det:

"Utgangspunktet for opprettelsen av medlemsregisteret i Den norske
kirke har vært folkeregisteret. Dette har medført at personer som ikke
ønsker det, urettmessig kan ha blitt ført opp i Den norske kirkes
medlemsregister."

Det verste er at mine barn, som ikke er døpt, også fikk et slikt brev i dag.

Er det rart at Den norske kirke har så mange medlemmer som de har.

90 000 mennesker fikk dette brevet i dag. Jeg antar at mange er like
forbanna som det jeg er. Maken til medlemssvindel er helt forferdelig!

En del av mitt svar på det (slik jeg så på ting før,såppas ja; 29.05.06)
Sitat :

Jeg tipper at kansje man må bygge eller gjøre mye anderledes dersom
kirken går nedenom og hjem. Vell jeg er i allefall av dem som ikke
melder meg ut av kirken. Jeg liker kirken fordi sermoniene er
åndelige (i allefall oppfatter hjernen det sånn) Jeg liker alle sermoniene osv. Hvorfor kjempe imot? hva om kirken
modifiseres og blir en kirke alle kan ha glede av? Man kan være ateist
å syntes kirken er en fin ting?

Sitat :

Jeg skjønner ikke at alternativet er så mye bedre...

Slik som jeg tenker er at Gud er et forkortet begrep for; kjerlighet, oppriktighet, retferdighet, håp, glede..Når man lover Gud (kjerligheten osv) at persjonen man gifter seg med,
at man vil leve både i gode og onde dager sammen osv... Så lover man
egentlig oppriktig at denne persjonen har jeg lyst til og leve sammen
med resten av livet... Lover man med Gud (forkortelsen) Vil man
virkelig, oppriktig ha denne persjonen hele livet, og man minnes på at
det kommer onde dager der man skal kjempe for forholdet selv om dagene
er harde.

Jeg vil snakke med presten jeg fordi Kirken er et mysterium står det i bibelen. Det skal heller ikke være noen Kirke, det er et mysterium som viser hva kirken EGENTLIG er og det er ikke en institusjon. Kirkerene vi har rundt om kring i norge og i verden. Kirken tilhører Kristus og alle menn som lever i Krist som har kone, han har kirken. Men jeg er i mot homoangsten deres, homofobi eller homohatet deres, det får bli deres sak, vit at det er jeg ikke med dere i uansett hva dere sier i akkurat det! Jeg har bevist det forran øynene til frode, men hans overbevisning om at Herrens vilje er at han skal nevne det for dem/pirke/påpeke noe ved den homofile, er noe jeg ikke for gjort noe med, annet en og påvirke.

11 Men du, Guds menneske,
hold deg borte fra dette
og jag etter rettferdighet, gudsfrykt, tro,
kjærlighet, utholdenhet og ydmykhet.

12 Strid troens gode strid
og grip det evige liv som du er kalt til,
det som du bekjente deg til
da du bar fram den gode bekjennelsen
for mange vitner.
13 For
Guds ansikt, han som gir alle ting liv, og for Kristus Jesus, han som
vitnet og bar fram den gode bekjennelsen for Pontius Pilatus, pålegger
jeg deg:
14 Ta vare på oppdraget og hold det rent, så du ikke kan anklages for noe, helt til vår Herre Jesus Kristus kommer.
15 Det skal han la oss oppleve når tiden er inne,
han, den salige og eneste hersker,
kongenes konge og herrenes herre,

16 den eneste som er udødelig,
som bor i et lys dit ingen kan komme,
han som intet menneske har sett
og ingen kan se.
Ham tilhører ære og evig makt! Amen.

Ha Gud som forbilde, dere som er hans elskede barn. 2 Lev i kjærlighet, slik Kristus elsket oss og ga seg selv for oss som en offergave, en velluktende duft for Gud.
3 Hor, all slags urenhet og grådighet må det ikke engang være tale om hos dere. Slikt sømmer seg ikke for hellige. 4 Rå ord, tåpelig tale og grovt snakk er også upassende. Si heller takk til Gud! 5 For dere skal vite at ingen som driver hor, lever i urenhet eller er grådig, skal arve Kristi og Guds rike. Dette er jo avgudsdyrkelse. 6 La ingen narre dere med tomme ord! For slikt gjør at Guds vrede rammer de ulydige. 7 Gjør ikke felles sak med dem!

Lysets barn
8 En gang var dere selv mørke, men nå – i Herren – er dere lys. Lev da som lysets barn! 9 Lysets frukt er all godhet, rettferd og sannhet. 10 Prøv hva som er til glede for Herren! 11 Ta ikke del i mørkets gjerninger, for de bærer ingen frukt. Avslør dem heller! 12 Det som slike folk driver med i det skjulte, er det en skam bare å nevne. 13 Men alt kommer for dagen når det blir avslørt av lyset, 14 og alt som kommer for dagen, er lys. Derfor heter det:
Våkn opp, du som sover,
stå opp fra de døde,
og Kristus skal lyse for deg.
15 Pass derfor nøye på hvordan dere lever, ikke som ukloke mennesker, men som kloke, 16 så dere bruker den dyrebare tiden godt, for dagene er onde. 17 Vær ikke uforstandige, men forstå hva som er Herrens vilje. 18 Drikk dere ikke fulle på vin, det fører til utskeielser, bli heller fylt av Ånden 19 og syng sammen, la salmer, hymner og åndelige sanger lyde! Syng og spill av hjertet for Herren. 20 Takk alltid vår Gud og Far for alt i vår Herre Jesu Kristi navn.

Hjem og familie
21 Vær hverandre underordnet i ærefrykt for Kristus! 22 Dere kvinner, underordne dere ektemennene deres som under Herren selv. 23 For mannen er kvinnens hode, slik Kristus er kirkens hode; han er frelser for sin kropp. 24 Som kirken underordner seg Kristus, skal kvinnene underordne seg sine menn i alt.
25 Dere menn, elsk konene deres, slik Kristus elsket kirken og ga seg selv for den, 26 for å gjøre den hellig og rense den med badet i vann, i kraft av et ord. 27 Slik ville han selv føre kirken fram for seg i herlighet, uten den minste flekk eller rynke. Hellig og uten feil skulle den være. 28 På samme måte skal altså mennene elske sine koner som sin egen kropp. Den som elsker sin kone, elsker seg selv. 29 Ingen har noen gang hatet sin egen kropp. Nei, man gir kroppen næring og pleier den på samme måte som Kristus gjør med kirken. 30 For vi er lemmer på hans kropp. 31 Derfor skal mannen forlate far og mor og holde seg til sin hustru, og de to skal være ett. 32 Dette er et stort mysterium; jeg tenker på Kristus og kirken. 33 Men det gjelder også hver enkelt av dere: Hver mann skal elske sin kone som seg selv, og hun skal ha respekt for sin mann.

www.bibelen.no Paulus’ brev til efeserne kapittel 5

Derfor bøyer jeg mine knær for Far,

han som har gitt navn til alt som kalles far i himmel og på jord.

Må han som er så rik på herlighet,
gi deres indre menneske kraft og styrke ved sin Ånd.

Må Kristus ved troen bo i deres hjerter
og dere stå rotfestet og grunnfestet i kjærlighet.

Må dere sammen med alle de hellige
bli i stand til å fatte bredden og lengden, høyden og dybden,

19 ja, kjenne Kristi kjærlighet, som overgår all kunnskap.
Må dere bli fylt av hele Guds fylde!

Han som virker i oss med sin kraft
og kan gjøre uendelig mye mer enn det vi ber om og forstår,

ham være ære i kirken og i Kristus Jesus
gjennom alle slekter og evigheter! Amen.
Til Toppen Go down
Matteus
Admin

Nå har det skjedd! Empty
PosteTema: Re: Nå har det skjedd!   Nå har det skjedd! Icon_minitimeTir Okt 16, 2007 9:29 pm

Hvis ikke noe blir gjort, er jeg redd for at kirken forfaller totalt. Jeg våger å påstå at fortsetter det på samme måten som det vi ser idag, så vil kirken ødelegges.
Til Toppen Go down
Karin
Nytt medlem
Nytt medlem
Karin

Antall Innlegg : 7
Registration date : 23.11.2008

Nå har det skjedd! Empty
PosteTema: Re: Nå har det skjedd!   Nå har det skjedd! Icon_minitimeFre Des 19, 2008 9:01 pm

For en stund sia så jeg en nyhet på en kristen side at en biskop leste opp fra Koranen inni en kristen kirke [tror det var i Oslo et sted, men husker ikke]. Jeg syns Koranen skulle holdt seg til muslimenes oppholdssted som også finnes i Norge.
Til Toppen Go down
lolpatrol
Fullverdig medlem
Fullverdig medlem

Antall Innlegg : 51
Registration date : 14.08.2008

Nå har det skjedd! Empty
PosteTema: Re: Nå har det skjedd!   Nå har det skjedd! Icon_minitimeFre Des 19, 2008 11:19 pm

Karin skrev:
For en stund sia så jeg en nyhet på en kristen side at en biskop leste opp fra Koranen inni en kristen kirke [tror det var i Oslo et sted, men husker ikke]. Jeg syns Koranen skulle holdt seg til muslimenes oppholdssted som også finnes i Norge.

Der er jeg HELT enig, på samme måte bør bibelen holdes inne i kirken, gjelder også alle bibelquotes og all snakking om gud og jesus. Det har ingenting i det moderne samfunn å gjøre.

Så kan de kristne slutte å forpeste resten av verden med sin tro.
Til Toppen Go down
http://www.butman.com
Hei
Gjest

Nå har det skjedd! Empty
PosteTema: Re: Nå har det skjedd!   Nå har det skjedd! Icon_minitimeOns Feb 11, 2009 3:21 am

Admin skriver"Kirkemøtet har idag bestemt at homofile skal få
gifte seg i kirken. Dette viser at kirken er en frafallende kirke, og
at menneskebudene råder. Vi ser nå klare bevis i vår kirke på det Jesus
forkynner: "Frafallet skal komme" sa han. Nok et av endetidens tegn."

Ja, jeg må si at om homofile får gifte seg i kirken eller ikke, så spiller ikke det store rollen. Kirken blir overhode ikke en bedre kirke eller ett mer kristent sted uten de homofile. Den norske kirke har etter mitt syn i mange år bedrevet ting som ikke er i tråd med Guds ord, jeg syntes på en måte det er flott at homofile kan vies i kirken, fordi nå viser kirken at de ikke dømmer noen mennesker.

Kirken har noe de kaller for barnedåp, jeg finner ingen steder i min bibel hvor det tales om barnedåp. Riktig nok sa Jesus la de små barn komme til meg og hindre dem ikke, for Guds rike hører sådanne til. Men dette verset kan ikke brukes til og forsvare barnedåp. Guds ord nevner ikke barnedåp, den er ikke Bibelsk men det er noe som jeg tror har blitt en tradisjon i Norge.

Så har kirken også noe som heter konfirmasjon, heller ikke den finner jeg belegg for i Guds ord. Og her er det mye svineri ute og spaserer etter mitt syn, for de unge blåser vel i både kirken og Jesus de står for å få fine gaver og penger.

Så har vi bryllup i kirken, er dette er veldig bibelsk handling da? Ja! når man gifter seg en gang så er det det, men dessverre ser vi kirken vier mennesker både en to og tre ganger å da skurrer det litt i mitt hode.

Så i og med at kirken driver med så mye som ikke er i tråd med Guds ord så skader det ikke og vie de homofile. De homofile er da virkelig mennesker de også.
Til Toppen Go down
sca
Medlem
Medlem

Antall Innlegg : 13
Registration date : 26.03.2009

Nå har det skjedd! Empty
PosteTema: dere DÅRER!   Nå har det skjedd! Icon_minitimeTor Mar 26, 2009 9:39 am

hvem er dere som tør å dømme Gud i hvem Han kaller sine? om en homofil person kommer til å tro på Jesus, vil dere da stille dere til doms over det? eller vil dere takke Gud for kjærlighetens uransakelige veier og ønske Jesu etterfølger velkommen? var ikke dere en gang hedninger som Jesu disipler så på som urent? ja, for et syn og en Guds engel måtte til for å få Jesu disippel til å forkynne for ikke-jøder. likledes sier Jesus at det er ved Ånden man er omskjært, og ikke ved skjødet. derfor skal man ikke la seg omskjære om Gud kom å kalle på deg hvis du er ikke er omskjært. heller ikke gjør det noe om man er omskjært når Gud kaller på en. for det er som sagt ved Ånden man blir Gud rettferdig. ingenting av det man spiser eller måtte komme bort i kan ikke skade legemet. hvem er dere som stiller dere til doms over Gud Nåde? har ikke Gud et inderlig ønske om å vende seg til Dem som virkelig trenger Ham? hvorfor tror dere at homofile kom til å tro om det mennesket ikke hadde god jord i seg til å la Guds frø vokse til å bære frukt? dere har vendt dere bort fra den opprinnelig kjærligheten som Jesus kom til verden med når dere stiller dere til doms over homofiles tro. det er dere Jesus snakker om når Han taler om kristne som mister troen, blir fromme og som kun har det i ordet men ikke ved Ånden. har ikke dere selv opphevet noen regler gitt av Gud for å la andre gjelde? er ikke skilsmisse en like stor styggdom for herren som homofili? kvinner skulle i følge paulus ikke tale Guds sak i menigheten fordi mannen var hennes hode. men Jesus kom og gjorde kristne kvinner "lik menn", står det. og hva med likestillingsdebatten og feminisme? er dette også en styggdom fordi kvinnen må føye seg for mannen? dere kan ikke oppheve de regler dere anser som feil og la resten gjelde for dem som dere ikke liker. om en mann eller kvinne tiltrekkes det andre kjønn enten av naturen eller av oppvekst og miljø, så bør det enes aksepteres og det andres bes for. nå vil dere innskyndte at Gud ikke lar homofili komme med fødselen, men hva med barn som er allergisk mot solen, som ikke vokser over 47 cm, som blir født uten armer og ben, blir født med hår over hele kroppen og ansikt. er ikke dette også skjedd ved morsliv kanskje? kromosonfeil skjer. når et barn blir født fordi det har for lite estrogen eller testosteron, vil det automatisk tiltrekkes seg det samme kjønn for å få balanse. dere må skille mellom naturlig homofili og oppvekst-traumer. om man skal si at det aldri skjer ved naturens utvalg, kan man heller ikke si at sjiraffer eller andre dyr kan velge å ha kjønslig omgang med dyr av det samme kjønn. men det skjer jo, og det uten at de kan skylde på feil oppvekst. jeg skjønner ikke at jeg må argumentere for meg en gang. deres harde hjerte spotter Guds Kjærlighet og Hans folk som han utvelger seg. 
Til Toppen Go down
lolpatrol
Fullverdig medlem
Fullverdig medlem

Antall Innlegg : 51
Registration date : 14.08.2008

Nå har det skjedd! Empty
PosteTema: Re: Nå har det skjedd!   Nå har det skjedd! Icon_minitimeTir Jun 02, 2009 2:44 pm

Skjønner ikke at homsene gidder gifte seg i kirken i det hele tatt, er jo bare en masse cp-skada mennesker der hater alt som er annerledes enn dem selv...
Til Toppen Go down
http://www.butman.com
Sponsored content

Nå har det skjedd! Empty
PosteTema: Re: Nå har det skjedd!   Nå har det skjedd! Icon_minitime

Til Toppen Go down

Nå har det skjedd!
Til Toppen 
Side 1 av 1