KRISTENT FORUM - SAMMEN FOR JESUS KRISTUS
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

KRISTENT FORUM - SAMMEN FOR JESUS KRISTUS

Etablert den 9 september 2007

IndeksIndeks  PortalePortale  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

Forkynnelse i hverdagen

Go down 
2 posters

Forkynner du Evangeliet i hverdagen?
Ja, helt klart
Forkynnelse i hverdagen Poll_left50%Forkynnelse i hverdagen Poll_right
 50% [ 1 ]
Ja, men bare når situasjonen tilsier det
Forkynnelse i hverdagen Poll_left50%Forkynnelse i hverdagen Poll_right
 50% [ 1 ]
Nei, jeg tør ikke
Forkynnelse i hverdagen Poll_left0%Forkynnelse i hverdagen Poll_right
 0% [ 0 ]
Nei, jeg skjems litt for å snakke om Jesus
Forkynnelse i hverdagen Poll_left0%Forkynnelse i hverdagen Poll_right
 0% [ 0 ]
Antall stemmer : 2

Poll closed

AvInnlegg
Matteus
Admin

Antall Innlegg : 102
Registration date : 10.09.2007

Forkynnelse i hverdagen Empty
PosteTema: Forkynnelse i hverdagen   Forkynnelse i hverdagen Icon_minitimeTir Sep 18, 2007 1:59 pm

Er kristne flinke nok til å forkynne Evangeliet i hverdagen? Tør vi snakke med venner og famile om Jesus? Eller setter vi en sperre for å forkynnelse til andre, og spesielt de vi kjenner?
Til Toppen Go down
https://kristent-forum.norwegianforum.net
Malkiel
Nytt medlem
Nytt medlem
Malkiel

Antall Innlegg : 7
Registration date : 12.09.2007

PosteTema: Re: Forkynnelse i hverdagen   Forkynnelse i hverdagen Icon_minitimeOns Sep 19, 2007 12:18 am

Det er flere måter å "forkynne" på,
holdnigene våre kan si mye, innstilling.
De fleste sammenhenger oppdager en raskt hvem som er kristen, og livet kan forkynne mer enn ord ofte.

Da jeg gikk på skolen, og i russealderen, snakket jeg ikke så mye med de i klassen om Gud, de visste kanskje at jeg var kristen,
men ute når de hadde fått i seg litt alkohol, da kom alle spørsmålene de satt inne med, og jeg fikk mange gode samtaler, noen ble frelst og ("i fylla" )men husket det heldigvis dagen derpå!
De vanskeligste å forkynne for, er gjerne familen, for de kjenner oss så godt, og det kan bli for nært å komme innpå sånn i hverdagen, men om det skjer en ulykke, sykdom eller dødsfall, da er det med en gang en helt annen åpenehet, og da er det en god tid for å så inn ett og annet.

Det er ikke alltid like enkelt, men om vi lever nær Gud, og leser i Bibelen, og fyller oss med GUds Ord, så er vi mer våken og rede til å gripe anledningene som byr seg.
Til Toppen Go down
Matteus
Admin

Antall Innlegg : 102
Registration date : 10.09.2007

PosteTema: Re: Forkynnelse i hverdagen   Forkynnelse i hverdagen Icon_minitimeTor Sep 20, 2007 1:00 am

Jeg benytter anledningen når familien er samlet:) Det beste er at de lytter til det jeg leser ut ifra Bibelen. Ellers så innrømmer jeg at jeg nok er lite flink overfor venner og kjente, hvis de ikke selv kommer inn på temaet da:). Og det er jo ikke til å feie under teppet at det er en herlig følelse å lese fra Bibelen til andre mennesker, spesielt de som ikke er kristne.
Til Toppen Go down
https://kristent-forum.norwegianforum.net
Sponsored content

PosteTema: Re: Forkynnelse i hverdagen   Forkynnelse i hverdagen Icon_minitime

Til Toppen Go down

Forkynnelse i hverdagen
Til Toppen 
Side 1 av 1