| Kjærlighet til Guds Hellige Ord | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
Matteus Admin
Antall Innlegg : 102 Age : 60 Location : Sandnes Rogaland Registration date : 10.09.2007
| Tema: Kjærlighet til Guds Hellige Ord Fre Sep 21, 2007 9:27 pm | |
| Å få være med på å forkynne Ordet, er et stort privelegium for oss kristne. Å få være i Den Høyestes tjeneste er noe uvurderlig og godt. | |
|
| |
abwusa Fullverdig medlem
Antall Innlegg : 21 Age : 47 Location : USA Registration date : 12.09.2007
| Tema: Re: Kjærlighet til Guds Hellige Ord Fre Sep 21, 2007 10:20 pm | |
| AmenDet er innimellom jeg tenker at jeg burde da ikke være der ute og spre Guds ord, hvem er vel jeg, hva om jeg sier noe feil, hvilken kompetanse har vel jeg til å lære bort Guds hellige Ord... Men Gud kan tale gjennom et esel om Han vil, så Han kan vel bruke meg også. | |
|
| |
Matteus Admin
Antall Innlegg : 102 Age : 60 Location : Sandnes Rogaland Registration date : 10.09.2007
| |
| |
Nello Medlem
Antall Innlegg : 19 Registration date : 03.10.2007
| Tema: Re: Kjærlighet til Guds Hellige Ord Lør Okt 06, 2007 9:47 pm | |
| - abwusa skrev:
- Amen
Det er innimellom jeg tenker at jeg burde da ikke være der ute og spre Guds ord, hvem er vel jeg, hva om jeg sier noe feil, hvilken kompetanse har vel jeg til å lære bort Guds hellige Ord...
Men Gud kan tale gjennom et esel om Han vil, så Han kan vel bruke meg også. Tja, det bør igrunn alle spørre seg selv om.. Lærer de bort fordi de har kunnskap eller bare overbevisning? Bør man vite det man skal lære andre, eller bare tro at det man lærer bort er riktig? Og hvordan tenke på andre? Hvordan finne ut om en lærer, lærer bort sannhet eller vranglære? Gud kan sikkert tale gjennom et esel, men jeg vil påstå at det er ikke er riktig og si det :p Han kan tale fra ei sky også, men det hjelper svært lite og hensiktsløst er det også og basere seg på det. enig? | |
|
| |
Shinganzer Medlem
Antall Innlegg : 11 Registration date : 14.08.2008
| Tema: Re: Kjærlighet til Guds Hellige Ord Tor Aug 14, 2008 3:39 pm | |
| Gjennom et esel? Wtf get imagneishon gud. btw å la gud bruke deg er vel litt etisk feil. Er det ikke noe sånn gud/retard relationship som skal opprettholdes? | |
|
| |
lolpatrol Fullverdig medlem
Antall Innlegg : 51 Registration date : 14.08.2008
| Tema: Re: Kjærlighet til Guds Hellige Ord Tor Aug 14, 2008 3:42 pm | |
| - abwusa skrev:
- Men Gud kan tale gjennom rumpa på et esel om Han vil, så Han kan vel bruke meg også.
lolwut | |
|
| |
Strayder Gjest
| Tema: Re: Kjærlighet til Guds Hellige Ord Tir Des 23, 2008 11:48 am | |
| - Sitat :
- Å få være med på å forkynne Ordet, er et stort privelegium for oss kristne. Å få være i Den Høyestes tjeneste er noe uvurderlig og godt.
For å stille et spørsmål jeg har lurt på til dere kristne: hva syntes dere om at ateister går fra dør til dør og preiker naturvitenskap og opplysning til mennesker? Er det greit at naturvitenskap blir forkynnet til feks kristne for å fri dem fra tankefengslet de befinner seg i? Hva syntes dere? Jeg syntes det er riktig, og ikke minst viktig, at folk lærer om hvordan ting virkelig henger sammen i verden gjennom opplysning, kritisk tenkning og sunn logikk om ting vi VET noe om og ikke bare TROR. Er dere ikke enig? Det er derfor galt av dere å fly rundt å forkynne noe som dere ikke eier belegg for, eller på noen måte kan bevise er sant. En annen ting jeg stadig vekk ser er at dere kristne er VELDIG glade i å forkynne KUN det lille gode som står i biblen, men styrer klar av påbud som at kvinner skal steines når de har to forskjellige stoffer på kroppen eller at dere skal dra utro kvinner til trappen til deres foreldre og steines der. Hvorfor det? Er ikke dette også ordet til den "kjærlige" guden deres? Det står i biblen dette også, det og en masse andre sinnsvake påbud dere egentlig også skulle forkynnet, men gjør det ikke. Hvorfor det? Hvorfor hopper dere bare over dette? Er det ikke bra nok eller syntes dere at det er litt flaut av den kjærlige guden deres har bedrevet med masse slakteri og etnisk rensning? Bare lurer jeg.... |
|
| |
lolpatrol Fullverdig medlem
Antall Innlegg : 51 Registration date : 14.08.2008
| Tema: Re: Kjærlighet til Guds Hellige Ord Tir Jun 02, 2009 2:50 pm | |
| | |
|
| |
Anonym Gjest
| Tema: Error Ons Sep 16, 2009 5:02 pm | |
| DEsverre er dette Error http:// 1870 could not be found, hack network systemfeil pc shutdown. call support |
|
| |
Truejesu Gjest
| Tema: Kristne idag er ikke verdige til å forkynne guds ord Ons Sep 16, 2009 5:39 pm | |
| Jeg sier alle dere kristne i dag er for svake til å forkynne dette hellige budskap. Dere lar narkomane komme inn i kirkene, de skal brenne i helvedte. Dere vil også brenne i helvete helvete om dere ikke gjør noe nå. Dere skal ut og drepe de vantro. Spar ingen. |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Kjærlighet til Guds Hellige Ord | |
| |
|
| |
| Kjærlighet til Guds Hellige Ord | |
|