| Benny Hinn | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
Matteus Admin
Antall Innlegg : 102 Age : 60 Location : Sandnes Rogaland Registration date : 10.09.2007
| Tema: Benny Hinn Fre Sep 21, 2007 9:29 pm | |
| Hvem er denne mannen? Er han en ekte åndelig leder, eller er han rett og slett en stor bløff? | |
|
| |
abwusa Fullverdig medlem
Antall Innlegg : 21 Age : 47 Location : USA Registration date : 12.09.2007
| Tema: Re: Benny Hinn Fre Sep 21, 2007 10:19 pm | |
| Det er bare så mye rart og ubibelsk ang. alt sammen, så tror han villeder folk. Ikke nødvendigvis med viten og vilje, men... | |
|
| |
Nello Medlem
Antall Innlegg : 19 Registration date : 03.10.2007
| Tema: Re: Benny Hinn Lør Okt 06, 2007 9:32 pm | |
| - Matteus skrev:
- Hvem er denne mannen? Er han en ekte åndelig leder, eller er han rett og slett en stor bløff?
Tenke tenke. Jeg må først få vite noe om han før jeg kan svare hehe. Tar et søk på nettet så vi kan ha noe og diskutere. En ting man må se opp for er trolldom, og hva dette er for noe i virkeligheten. Det finnes svært gode grunner for dette; 2 Krøn 33,6 viser til 3 Mos 18,21+ Det har ikke noe med evnet og gjøre, men jeg vil opplyse om at overtro ikke eksisterer fra forfatterens side i skriften. Ber jeg deg om og søke på Molok på internett for og så si at mennesker på lik linje som jeg tror på YHWE; så finnes det ingen mennesker som sier: at de tror på mammon eller, at de tror på avgud(er), etter og ha bedt om det, så finner leserene ut mer om sannheten . De sier ikke at de tror på spådomsånder, osv, de sier at de tror på Gud og de kan også si at de er kristne og at den Guden di tror på er den kristne, så det er også viktig og se på dette. - Sitat :
Benny Hinn (født 1953 i Jaffa i Israel) er en av de mest kjente TV-predikantene i USA. Han er medlem av Assemblies of God, en av de største organisasjonene innenfor pinsebevegelsen i USA. Hill er av gresk-armensk opphav. Han grunnla The Orlando Christian Center i 1983. Og har siden markert seg som en predikant som kan helbrede mennesker. Hvorfor skal dette ha invirkning på min tro, eller hvorfor skal jeg ikke tro eller tro på det? Det eneste jeg reagerte på var årstallet, hehe, for jeg ble født i 1983 .. Uansett, når TV Predikanter nevnes så er ikke dette stort sett positivft men tross alt, kan det finnes untak. Alt kommer ann på hvordan han gjør ting og hvorfor han gjør det. Grunnen til at han gjør som han gjør er det viktigste. Er det for og tjene penger, eller har han disse evnene. Når han klarer og holde troen i så mange mennesker, kan det være noe og tenke på? Er det han lærer i tråd med bibelen? Eller lærer han oss opp i vranglæren? Jeg har ikke sett noe ved dette som ikke kan aksepteres. Men jeg har også sett at dene organisasjonen tjener stygg mye penger. Er han rik, og gir han penger slik at vi kan se det på de som sulter i andre land? - Sitat :
Siden 90-tallet har han være utsatt for mye kritikk, blant annet for en rekke falske profetier. Blant annet profiterte han i 1989 at Fidel Castro ville dø innen 10 år. Samme år profiterte han at øskysten av USA vil bli hard rammet av et jordskjelv i løpet av noen få år. Han har også blitt kritisert for et høyt pengeforbruk, og særlig har mange reagert på at han bor i et hus verdsatt til over 50 millioner kr | |
|
| |
Matteus Admin
Antall Innlegg : 102 Age : 60 Location : Sandnes Rogaland Registration date : 10.09.2007
| Tema: Re: Benny Hinn Tir Okt 16, 2007 9:30 pm | |
| Jeg så en dokumentar om Benny Hinn. Etter å ha sett denne, er min konklusjon at mannen er en falsk og verdslig forkynner. | |
|
| |
. Gjest
| Tema: Re: Benny Hinn Lør Des 20, 2008 5:34 pm | |
| |
|
| |
Elin Hel Gjest
| Tema: Re: Benny Hinn Lør Des 20, 2008 5:42 pm | |
| Jeg gjetter på at det er denne dokumentaren du tenker på:
A Question of Miracles - Faith HealingDEL 1 : youtube.com/watch?v=TEvHflzKStU DEL 2 : youtube.com/watch?v=_LJwkkV3EWQ DEL 3 : youtube.com/watch?v=zzcnRVIIpCk DEL 4 : youtube.com/watch?v=syRZ0y2rntE DEL 5 : youtube.com/watch?v=fYRipSouQo8 DEL 6 : youtube.com/watch?v=jLbIVtvqJck Anbefaler alle å se den. |
|
| |
lolpatrol Fullverdig medlem
Antall Innlegg : 51 Registration date : 14.08.2008
| Tema: Re: Benny Hinn Man Des 22, 2008 4:00 pm | |
| omg
Kan ikke beskrive i ord hvor SYYKT det der var. At SÅ mange mennesker kan bli så totalt hjernevasket av En syk person. Men det var vel det samme som skjedde med Hitler, fyren var syk i hodet, men han klarte å skaffe en enormt med tilhengere. | |
|
| |
PowerShot Medlem
Antall Innlegg : 12 Age : 55 Location : Bergen Registration date : 04.11.2009
| Tema: Re: Benny Hinn Ons Nov 04, 2009 7:36 pm | |
| - lolpatrol skrev:
- omg
Kan ikke beskrive i ord hvor SYYKT det der var. At SÅ mange mennesker kan bli så totalt hjernevasket av En syk person. Men det var vel det samme som skjedde med Hitler, fyren var syk i hodet, men han klarte å skaffe en enormt med tilhengere. Og alle gikk ut å drepte og stjal fra andre mennesker etterpå. Jeg var på et møte med benny hinn en gang. Det jeg husker var at jeg fikk mer tro på Jesus og helbredelse. Og etterpå gikk jeg ut å ba for noen, og de ble momentant helbredet. Er jeg ond da? | |
|
| |
Mia Gjest
| Tema: Re: Benny Hinn Man Nov 23, 2009 9:54 pm | |
| En bløff vil jeg si etter å ha sett diverse av han.. Han er en skuespiller som tjener penger på kristendommen og lurer naive sjeler... |
|
| |
Johnnis Fullverdig medlem
Antall Innlegg : 31 Registration date : 03.04.2011
| Tema: Re: Benny Hinn Fre Jul 01, 2011 3:15 pm | |
| - PowerShot skrev:
- lolpatrol skrev:
- omg
Kan ikke beskrive i ord hvor SYYKT det der var. At SÅ mange mennesker kan bli så totalt hjernevasket av En syk person. Men det var vel det samme som skjedde med Hitler, fyren var syk i hodet, men han klarte å skaffe en enormt med tilhengere. Og alle gikk ut å drepte og stjal fra andre mennesker etterpå.
Jeg var på et møte med benny hinn en gang. Det jeg husker var at jeg fikk mer tro på Jesus og helbredelse. Og etterpå gikk jeg ut å ba for noen, og de ble momentant helbredet. Er jeg ond da? --- Mange som sier at å be fungerer. Det er forsket mye på det og konklusjonen er alltid den samme. Altså i beste fall placebo. Dette er ikke noe vi trenger å synse om fordi dette er noe vi vet. Dette er ikke noe vi tror, dette er noe vi vet. Et interessant spørsmål der er hvorfor helbreder Gud aldri amputasjonsofre? Har du kreft, kom igjen. Vondt i ryggen, den fikser vi. Mistet en fot i en ulykke, sorry, har ikke lyst til å hjelpe deg. Hvis det jeg sier er feil kan du jo ta kontakt med James Randi og gi pengene til de som ikke har mat. http://www.randi.org/site/index.php/1m-challenge.html Jeg tror fullt og helt på at din opplevelse av at bønn fungerer er genuin. Fakta sier det motsatte, men jeg forstår at det ikke endrer din opplevelse og at din opplevelse er ekte og virkelig. | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Benny Hinn | |
| |
|
| |
| Benny Hinn | |
|