tmsaa Nytt medlem
Antall Innlegg : 2 Registration date : 06.10.2007
| Tema: Israels folk Lør Okt 06, 2007 4:32 pm | |
| Jeg tror at VI nå er Guds folk, troende altså, ikke de som er født inn i en spesifikk nasjonalitet e.l.
Bibelen sier at VI er jøder nå, VI er Abrahams ætt, det er VI som er arvinger av løftene.
Og tror det også er viktig å ikke misforstå dette med å bygge opp tempelet som en faktisk oppbygging av det faktiske tempelet i Jerusalem. Men det er en noe annen sak kanskje... ---------------------------------------------------------------------------
Der er jeg litt uenig. Fordi Gud hadde en pakt med israel (Guds folk). Idag er guds folk etterkommerne til Israels forfedre fra den gang pakten ble til.
Disse etterkommerne trenger ikke være kristne eller jøder av tro. Dette er pga. pakten med Gud. | |
|
Matteus Admin
Antall Innlegg : 102 Age : 60 Location : Sandnes Rogaland Registration date : 10.09.2007
| Tema: Re: Israels folk Lør Okt 06, 2007 7:15 pm | |
| - tmsaa skrev:
- Jeg tror at VI nå er Guds folk, troende altså, ikke de som er født inn i en spesifikk nasjonalitet e.l.
Bibelen sier at VI er jøder nå, VI er Abrahams ætt, det er VI som er arvinger av løftene.
Og tror det også er viktig å ikke misforstå dette med å bygge opp tempelet som en faktisk oppbygging av det faktiske tempelet i Jerusalem. Men det er en noe annen sak kanskje... ---------------------------------------------------------------------------
Der er jeg litt uenig. Fordi Gud hadde en pakt med israel (Guds folk). Idag er guds folk etterkommerne til Israels forfedre fra den gang pakten ble til.
Disse etterkommerne trenger ikke være kristne eller jøder av tro. Dette er pga. pakten med Gud. Ja...Jeg har et skriftsted her som er litt viktig: Rom 2:28-29: "Rett jøde er ikke den som er jøde i det ytre, og den rette omskjærelse skjer ikke i det ytre, på kroppen. 29 Jøde er den som er jøde i det indre, og omskåret er den som er omskåret på hjertet, ikke etter lovens bokstav, men ved Ånden. Han får sin ros av Gud, ikke av mennesker." | |
|
lolpatrol Fullverdig medlem
Antall Innlegg : 51 Registration date : 14.08.2008
| Tema: Re: Israels folk Tir Aug 19, 2008 12:40 pm | |
| - Matteus skrev:
- tmsaa skrev:
- Jeg tror at VI nå er Guds folk, troende altså, ikke de som er født inn i en spesifikk nasjonalitet e.l.
Disse etterkommerne trenger ikke være kristne eller jøder av tro. Dette er pga. pakten med Gud. Ja...Jeg har et skriftsted her som er litt viktig:
Rom 2:28-29:
"Rett jøde er ikke den som er jøde i det ytre, og den rette omskjærelse skjer ikke i det ytre, på kroppen. 29 Jøde er den som er jøde i det indre, og omskåret er den som er omskåret på hjertet, ikke etter lovens bokstav, men ved Ånden. Han får sin ros av Gud, ikke av mennesker." /agreed sriusly OH WAIT! lolololo egd. | |
|