KRISTENT FORUM - SAMMEN FOR JESUS KRISTUS
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

KRISTENT FORUM - SAMMEN FOR JESUS KRISTUS

Etablert den 9 september 2007

IndeksIndeks  PortalePortale  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

Sjamanisme og mystisisme

Go down 
4 posters
AvInnlegg
kristin
Nytt medlem
Nytt medlem

Antall Innlegg : 4
Registration date : 05.12.2008

Sjamanisme og mystisisme Empty
PosteTema: Sjamanisme og mystisisme   Sjamanisme og mystisisme Icon_minitimeFre Des 05, 2008 2:27 pm

Flere veier innenfor forskjellige religioner og veier som ikke av utøvere kalles religiøse er veier hvor utøverne søker opplysning og frigjøring gjennom en prosess innover i seg selv. Innenfor kristendommen for eksempel, har vi gnostisismen og innenfor islam, sufismen. Innenfor hinduismen er det også et skarpt skille mellom de såkalte bokreligiøse og mystikerne.

Her i Norge vet jeg ikke om mange kaller seg gnostikere, men vi har blant annet sjamanisme, teosofien, antroposofien, diverse hinduistiske sekter osv....

Hvordan stiller dere forumet her dere til et slikt syn? Forholder dere dere hovedsakelig til teologien, eller mediterer dere eller gjør andre ting i tillegg?
Til Toppen Go down
lolpatrol
Fullverdig medlem
Fullverdig medlem

Antall Innlegg : 51
Registration date : 14.08.2008

PosteTema: Re: Sjamanisme og mystisisme   Sjamanisme og mystisisme Icon_minitimeTor Des 18, 2008 4:19 pm

Selv er jeg veldig glad i å "heale"
Snakker ikke om sånn ta på folk så kan de gå type, men om å helbrede med magier. Pleier spamme Chain heal hvis det er snakk om grupper, åasser alltid på å ha water shield oppe så jeg ikke går tom for mana. Kurerer og poison, curse, disease og kreft
Til Toppen Go down
http://www.butman.com
sca
Medlem
Medlem

Antall Innlegg : 13
Registration date : 26.03.2009

PosteTema: .   Sjamanisme og mystisisme Icon_minitimeTor Mar 26, 2009 6:14 am

jeg tror mye av healing og diverse er nådegaver Gud har gitt oss mennesker. man trenger nødvendigvis ikke å være kristen for å være "åpen" for å bli bevisst på nådegaven, jeg tror mange new-agere er flinke med å forstå det åndelige plan bedre enn mange kristne. likevel bør man være forsiktig med å skli for mye inn i denne new-age sfæren og susle med åndelige ting man ikke har særlig kunnskap over. det er jordens ånder som rår over jordens krefter, og Gud som rår over kreftene som som hører Ham til (i det hele perspektivet tilhører jo Ham alle krefter, men også egypterne hadde sine trollmenn med undere). ikke alle jordens ånder trenger å operere med ondre krefter, men jordens ånder sklir fort over i hverandre. så heller be til Gud og be Ham bruke deg som Hans verktøy for sterkere krefter. Men gjerne heal og spre lys, det skader aldri.
Til Toppen Go down
Solblikk
Nytt medlem
Nytt medlem

Antall Innlegg : 3
Registration date : 28.01.2011

PosteTema: To år senere   Sjamanisme og mystisisme Icon_minitimeFre Jan 28, 2011 1:18 am

Hvordan skiller man slikt fra hverandre? Hvis også de med abstrakt rotfeste i new age har fått nådegaver av Gud slik du tenker deg, kan man da si at det kommer fra en ond åndsmakt? Kan en ond åndsmakt gi “Falske” nådegaver?
Til Toppen Go down
sca47
Gjest

PosteTema: Re: Sjamanisme og mystisisme   Sjamanisme og mystisisme Icon_minitimeFre Jan 28, 2011 2:30 am

jeg tenker at vi mennesker blir født med visse egenskaper. om vi velger å bruke dem til det ondes eller godes favør er opp til oss selv. skulle Gud ha sagt: Hvis du ikke bruker nådegavene til mitt favør, får du dem ikke!, ville han ikke vært særlig ålreit.
de onde kreftene har ikke noen skrubler fra å påvirke de iboende kreftene i oss. de er tross alt listige, og elsker å sleske seg i menneskers sysler og påfunn.
det er utelukkende vi mennesker som bestemmer over hvem vi velger å gi makt til innflytelse.
det er up to us.
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Sjamanisme og mystisisme   Sjamanisme og mystisisme Icon_minitime

Til Toppen Go down

Sjamanisme og mystisisme
Til Toppen 
Side 1 av 1