KRISTENT FORUM - SAMMEN FOR JESUS KRISTUS
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

KRISTENT FORUM - SAMMEN FOR JESUS KRISTUS

Etablert den 9 september 2007

IndeksIndeks  PortalePortale  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

Gud og moral

Go down 
2 posters
AvInnlegg
anders
Gjest

Gud og moral Empty
PosteTema: Gud og moral   Gud og moral Icon_minitimeTor Jan 22, 2009 1:51 am

Jeg har gått i kirken sammen med venner i flere år, vært på møter, gudstjenester og andakter, men aldri faktisk trodd på Gud. Her kommer en av grunnene til dette, håper noen kan komme med et svar.

Om jeg ikke har blitt fortalt feil i min lokale menighet er det slik at etter kristen tro kommer en enten til himmelen eller helvete når en dør. Kriteriet for å komme til himmelen er at man har bedt om tilgivelse for sine synder, noe som i praksis vil si at man må ha trodd på gud mens man var i live.

Det er også slik at Gud skal være rettferdig, full av kjærlighet, og moralsk overlegen.

Jeg har en ikke-kristen kjæreste, som er et flott menneske, og ingen jeg kjenner ville noen gang sagt noe imot dette. Likevel vil Gud ikke slippe henne inn i himmelen, men sende henne til helvete.

Hvordan kan det være mulig for meg å tilbe en Gud som vil nekte kjæresten min inngang til himmelen, og enda verre, sende henne til helvete, når personen som en gang voldtok venninnen min slipper inn til Gud fordi han ba om tilgivelse? Hvordan kan det være mulig å leve et slikt dobbeltliv, på den ene siden ønske kjæresten sin alt vel og godt, men på den andre siden si at hun fortjener å gå til helvete?

Det samme gjelder selvfølgelig for alle andre enn kjærester, men det er først når en snakker om noen en bryr seg om at en virkelig forstår problemet.

Hva tenker dere kristne på forumet om en slik problemstilling?
Til Toppen Go down
Elisabet
Gjest

Gud og moral Empty
PosteTema: Re: Gud og moral   Gud og moral Icon_minitimeFre Mar 13, 2009 6:43 pm

"Helvete" er ikke å få være sammen med Gud på en ny jord. De som ikke slipper inn blir borte i en fei.

På en ny jord MÅ Gud ha mennesker som stoler på ham og vil lyde ham, ikke minst tro!

Han skal da styre verden, vil det nytte med mennesker som ikke har tillitt og tro på Han som skal styre i all evighet?
Om en mener at en er kristen, så hva ser Gud i den kristne, ingen garanti for de troende når det gjelder å slippe inn i Guds rike.

Mange kan si de angrer på ting de har gjort i livet, hvor dypt angeren ligger ser bare Gud.
Til Toppen Go down
sca
Medlem
Medlem

Antall Innlegg : 13
Registration date : 26.03.2009

Gud og moral Empty
PosteTema: Gud ser hjertet   Gud og moral Icon_minitimeTor Mar 26, 2009 9:07 am

Kjære deg! Jeg synes det er et fint spm av deg. Du spør tydeligvis fordi du bryr deg masse om kjæresten din, og det gjør selvsagt Gud også. Om jødene sier Jesus at det hjelper lite å være omskjært ved skjødet om man ikke er det ved Ånden. Likeledes som Han ved flere tilfeller sier at man er kristen ved gjerning og ikke ordet. Om du har gått litt i en menighet kjenner du sikkert til lignelsen hvor en far spør sine begge sønner om hvem som kan passe på åkeren mens han reiser bort? Da svarer den eldste ja, men gjør det ikke, og den yngste svarer nei, men sørger så likevel for farens dyr og planter. Om vi mennesker har 0,000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000001 % av Guds barmhjertelighet og rettferdighet, tror du da ikke at Gud også ser at kjæresten din er god og himmelriket verdig? 
Til Toppen Go down
strayder
Nytt medlem
Nytt medlem

Antall Innlegg : 8
Registration date : 18.09.2013

Gud og moral Empty
PosteTema: Re: Gud og moral   Gud og moral Icon_minitimeTor Sep 19, 2013 8:18 am

Slapp av, ingen reiser til helvette eller himmelen... Dette er bare gamle utdaterte myter som trigger stormanns galskapen til ignorante mennesker, mennesker som tror så godt om seg selv at de faktisk tror de fortjener evig liv i sus og dus fordi de trodde på påstandene i en bok... Blir ikke dummere enn dette... For stormanns galskap er det når de tror at en gud som står bak 10 000 000 000 000 000 000 000 000 planeter har den ringeste interesse av dem på denne lille ubetydelige planeten... På tide å våkne opp litt og bruke litt fornuft...

Hvorfor ikke bruke sunn fornuft og nyte livet mens du har det isteden for å ødsle det vekk på slike religiøse anekdoter og ukritiske påstander?

Grunnen til at guder må TROS på er enkel, det er aldri, og vil sannsynlig heller aldri, eksistere så mye som en fjert av bevis for noen gud (og hvis det gjør det er det ingen av disse urettferdige fjottene av noen guder vi har påstander om her på jorden, men en gud vi ikke vet om...) Guder lever KUN i fantasien til folk og jeg blir skremt når folk faktisk tror på fantasiene til hverandre som "bevis" for den guden de tilfeldigvis tror på, blir ikke serlig dummere enn dette heller Smile

Angående vår moral så er det vel soleklart at det ikke har noe meg gud å gjøre, da de aller fleste i dag har en langt bedre moral enn både gud og jesus til sammen i den blekka som heter bibelen. Jesus truet jo folk med helvette fordi de ikke ville høre på ham og det burde vel ikke trenges om han hadde en ordentlig moral, ville det vel? For ikke å snakke om hvor lite det trengtes om han faktisk var en gud og kunne bevist det.... Men alt for å bevare troen...

Tror enkelte religiøse har mer tro på troen i seg selv enn religionen bak... Det er så deilig å tro liksom...
Til Toppen Go down
Sponsored content

Gud og moral Empty
PosteTema: Re: Gud og moral   Gud og moral Icon_minitime

Til Toppen Go down

Gud og moral
Til Toppen 
Side 1 av 1