Det er godt mulig jeg poster dette innlegget på feil sted, er litt usikker på hvor det egentlig hører hjemme.
Når vi nå snakker om kirkesamfunn og ulike trossamfunn vil jeg tro dette er noe som berører mange mennesker.
Mange har fortalt meg at de syntes det er så mange menigheter så det blir vrient å velge hvor man skal melde seg inn.
Men saken er vel egentlig den at vi ikke skal melde oss inn noe sted, Gud velger for oss.
Den dagen vi blir frelst blir vi en Guds tjener da skal vi gjøre det Herren ber oss om. Han vil lede oss dit han vil ha oss. Jeg har i mitt eget liv lagt stor vekt på at jeg går der hvor Jesus vil ha meg. For meg blir det feil når vi mennesker peker ut en menighet å sier der vil jeg være. Ja mulig du vil være der, men vil Jesus egentlig ha deg der da? Din og min oppgave er og lytte til Herren, være stille i bønn å vente på ham.
Som 14 åring ble jeg Frelst på Frelsesarmeen, men dette betydde ikke at jeg skulle bli værede på Frelsesarmeen. Jeg måtte jo da som ett Guds barn høre med Herren hva er din vilje for mitt liv?
Å jeg sang sangen Jesus her er jeg, send meg. Og mener man ikke dette kan det være skummelt å synge den sangen, for Jesus kan virkelig sende deg steder du ikke hadde regnet med.
Jeg husker jeg ba til Gud om at han måtte sende meg til den menigheten han ville ha meg. Å en natt våknet jeg av at Herren talte til meg, den natten fikk jeg mitt kall, å det var å gå inn i Frelsesarmeen som soldat. Men sta som jeg er sa jeg blankt nei, jeg ønsker ikke bli noen soldat jeg. Men Jesus kom stadig til meg og stadfestet mitt kall. I dag kan jeg se tilbake på 18 år i Frelsesarmeen, å jeg kommer ikke til og bytte menighet før Gud mer meg om det. Det er så utrolig viktig folkens at vi er på rett sted, hva menigheten heter er ikke så viktig bare vi vet med oss selv at vi er på rett sted sendt at Jesus, først da tror jeg vi blir velsignet tilbake.