KRISTENT FORUM - SAMMEN FOR JESUS KRISTUS
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

KRISTENT FORUM - SAMMEN FOR JESUS KRISTUS

Etablert den 9 september 2007

IndeksIndeks  PortalePortale  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

Tar jeg feil nå?

Go down 
AvInnlegg
Thomas,
Gjest

Tar jeg feil nå? Empty
PosteTema: Tar jeg feil nå?   Tar jeg feil nå? Icon_minitimeLør Jan 09, 2010 7:23 pm

Det finnes så my rart i den kristne tro som ikke stemmer eller er rart, eller tar jeg nå banalt feil?

Bibelen "nye testamente". Ble skrevet av flere forskjellige forfattere, gode forfattere. Men ble skrevet opptil flere hundre år etter kristus?
Og har dermed masse feil, og myter i seg?

En hel haug (uvisst mengde) tekster ble ikke tatt med i bibelen, ekskludert av de som satt den sammen. Fordi tekstene ikke passet inn, og det sto "stygge" ting om jesus.

"Nei! Jorden er flat" sa paven og ga gift til vitenskapsmennene.

Vatikanet har en haug agenter som oprettholder den kristne tro ved å ødelegge arkelogiske utrgavninger og diverse. Truer og myrder de som står imot. De har agenter, innrømt etter den kalde krigen. Hva skal vatikanet med hemmelige agenter!?

Hvordan ble egentlig gud skapt, eller hvem skapte gud?

Tror kristendommen på big-bang, eller motvises de vitenskapelige bevis om universet og menneskets skapelse med tro?

Hva skulle gud med en hviledag!? Han er allmektig...

Hvorfor ber man til jesus kristus når det er gud, som er gud, og annerkjenner dine bønner.

Hvorfor gjør ikke gud alle mennesker til kristne hvis han er allmektig. (Ikke svar med at det jordiske liv er en prøvelse på din tro)

Vatikanet gjemmer unna mange kristne tekster skrevet av de biblekse forfattere, og nekter og utgi dem grunnet at det vil ødelegge grunnlaget til den kristne (Ikke Dan Brown inspirert, bryr meg lite om hans diktende verk i romanene. Det er romaner, ikke faktabøker)

Men når det kommer til Maria Magdalena, hvem var hun. Står det i noen offisielle kristne tekster om hvem hun egentlig var?

Jesus ble ikke født på juleaften, men i januar/februar? ifølge vitenskapen.

Hvorfor blir det skrevet at jorden er flat og er 6000 år gammel i bibelen, når dette er totalt feil.

De kristne tradisjoner som i julen, er stjålet fra andre religioner. f. eks vinterblot.

Det var over 20 andre messiar før og etter jesus som prøvde å gjøre det samme som han. Men som mislykkes, en som nesten klarte det (glemt navn), men ble drept av romerne. Hvordan vet man da at jesus er den "sanne" og ikke en etteraper med hell?

Tror man automatisk på helvette og satan hvis man er kristen?

Beklager ordfeil, og at det ikke finnes lenker til vitenskapelige/religiøse tekster på nett på forhånd. Vennligst ikke klag på dette, men google litt selv. Hensyn til protestantisk og katolisk tro er ikke tatt med, kan lite om forskjellen, kun at katolsk tro er strengere og tvang til å ikke bruke kondomer.

Takker for alle svar på forhånd.
Til Toppen Go down
Skjegget
Nytt medlem
Nytt medlem

Antall Innlegg : 4
Registration date : 08.03.2010

Tar jeg feil nå? Empty
PosteTema: Re: Tar jeg feil nå?   Tar jeg feil nå? Icon_minitimeMan Mar 08, 2010 1:19 am

Hei! Skal svare på spørsmålene dine jeg :-)

Bibelen "nye testamente". Ble skrevet av flere forskjellige forfattere,
gode forfattere. Men ble skrevet opptil flere hundre år etter kristus?
Og har dermed masse feil, og myter i seg?

Research viser at det nye testamente sannsynligvis var ferdigskrevet før år 70, det vil si innenfor 37 år etter at Jesus dro. Her er brevene til Paulus regnet med, som så vidt jeg vet er de nyeste tekstene her. Altså er det slett ikke snakk om hundrevis av år.

En hel haug (uvisst mengde) tekster ble ikke tatt med i bibelen,
ekskludert av de som satt den sammen. Fordi tekstene ikke passet inn,
og det sto "stygge" ting om jesus.

Jeg tror det her heller er snakk om tekster som ble skrevet lenge etter Jesus og derfor ikke var spesielt akkurate. Legg merke til at det som faktisk er tatt med, er som jeg sa
1) historisk pålitelige tekster
2) i overensstemmelse

"Nei! Jorden er flat" sa paven og ga gift til vitenskapsmennene.

Vatikanet
har en haug agenter som oprettholder den kristne tro ved å ødelegge
arkelogiske utrgavninger og diverse. Truer og myrder de som står imot.
De har agenter, innrømt etter den kalde krigen. Hva skal vatikanet med
hemmelige agenter!?

Den katolske kirke har vært en grufull og forferdelig makt gjennom historien, og mange kristne mener at katolisismen er en egen religion. Hvis paven har gitt gift til vitenskapsmennene er det fordi han er en trangsynt, maktsyk despot. Og hvis vatikanet har agenter som gjør det du sier, er det nok mye av samme grunn. Om Gud finnes, bør ikke kirken frykte sannhet. Å basere holdninger til kristendommen på den katolske kirken er som å basere holdninger til evolusjonister på Hitler og Stalin.

Hvordan ble egentlig gud skapt, eller hvem skapte gud?

Dette er ikke et gyldig spørsmål, for det antar allerede ting som er feil:
1) Gud er en del av skaperverket
2) Gud er begrenset
Siden ingen av disse to stemmer, er spørsmålet meningsløst: Gud har ikke blitt til, han har bare vært hele tiden. Eller, alltid. Vel, jeg tror ikke jeg kan si dette på norsk siden jeg må referere til tid på ett eller annet vis - men poenget mitt er at Gud er utenfor de rammene du setter for spørsmålet, så spørsmålet er ugyldig og gir ikke mening :-)

Tror kristendommen på big-bang, eller motvises de vitenskapelige bevis om universet og menneskets skapelse med tro?

"kristendommen" tror ikke noe, den er et konsept. Men det er mange kristne som tror på Big Bang, selv om denne teorien ikke er så veldig bra. Når du sier "vitenskapelige bevis" har du også enda en gang et ugyldig spørsmål, siden så mye av det forskerne tror, er basert på antakelser. Vi kan like gjerne konkludere med at universet er 6000 år gammelt, basert på det observerer.

Hva skulle gud med en hviledag!? Han er allmektig...

Dette er et litt bedre spørsmål, og jeg vet ikke. Men liker ikke du også å hvile, selv på dager når du ikke trenger det?

Hvorfor ber man til jesus kristus når det er gud, som er gud, og annerkjenner dine bønner.

Fordi Jesus er Gud. I evangeliene ser vi eksempler på folk som ber til Jesus, og får bønnesvar fra ham(på vegne av Gud).

Hvorfor gjør ikke gud alle mennesker til kristne hvis han er allmektig.
(Ikke svar med at det jordiske liv er en prøvelse på din tro)

Fordi det ikke ville være kjærlighet fra vår side. Gud vil at vi skal velge ham fremfor å leve uten ham - han gir oss et fritt valg, og tvinger oss ikke.

Vatikanet gjemmer unna mange kristne tekster skrevet av de biblekse
forfattere, og nekter og utgi dem grunnet at det vil ødelegge
grunnlaget til den kristne

Dette tror jeg er bare spekulasjoner uansett. Vis meg kildene dine :-)

Men når det kommer til Maria Magdalena, hvem var hun. Står det i noen offisielle kristne tekster om hvem hun egentlig var?

Hun var en 'skjøge' som så vidt jeg husker hadde vært besatt av en demon. Da Jesus drev den ut, valgte hun å følge ham.. eller noe sånt.

Jesus ble ikke født på juleaften, men i januar/februar? ifølge vitenskapen.

Hvis Jesus var født i desember ville hyrdene på marken frosset i hjel uansett. Det er ingen som hevder at Jesus ble født på julaften; jula kommer fra jól, en gammel hedensk skikk som ble overskrevet med kristmessen av en eller annen pave som tenkte dette var en fin idé for å få et kristent budskap inn i høytidene.

Hvorfor blir det skrevet at jorden er flat og er 6000 år gammel i bibelen, når dette er totalt feil.

Bibelen forteller at jorden er rund, så her har du visst ikke gjort ordentlig research(mistenker det i resten av posten din og, faktisk) - men uansett så finnes det ikke utpreget solid bevis for at jorden er millioner av år gammel. Tenk bare på C-14-datering, fossiler, forskjellige sedimentærlag, frosne dyr etter istiden, og mange andre ting som samsvarer med Bibelen.

De kristne tradisjoner som i julen, er stjålet fra andre religioner. f. eks vinterblot.

Jamen se her - du svarte jo på det andre spørsmålet ditt selv. Hvorfor spør du her da?

Det var over 20 andre messiar før og etter jesus som prøvde å gjøre det
samme som han. Men som mislykkes, en som nesten klarte det (glemt
navn), men ble drept av romerne. Hvordan vet man da at jesus er den
"sanne" og ikke en etteraper med hell?

Fordi han oppfylte messiasprofetiene. Sjansen for å gjøre det "med hell" er så små at det er hinsides enhver tenkende persons erkjennelse av latterlighet å tro at Jesus bare hadde flaks.

Tror man automatisk på helvette og satan hvis man er kristen?

Åpenbart ikke, men om man erkjenner at Satan er virkelig, henger verden straks mye mer på greip.

Beklager ordfeil, og at det ikke finnes lenker til
vitenskapelige/religiøse tekster på nett på forhånd. Vennligst ikke
klag på dette, men google litt selv. Hensyn til protestantisk og
katolisk tro er ikke tatt med, kan lite om forskjellen, kun at katolsk
tro er strengere og tvang til å ikke bruke kondomer.

Jeg har ikke tenkt å rope til deg, men her på du jammen skjerpe deg. Om dette var en pågående diskusjon ville du bli ledd ut fordi du virker så useriøs - "her er en påstand, gidder ikke dokumentere den, finn den selv" - hvis du ikke kan dokumentere påstandene dine selv vil motparten vinne diskusjonen med en gang uansett. Forresten så kan du google for å finne kildene jeg har brukt - eller egentlig, hvorfor gjorde ikke du bare det med en gang siden det åpenbart var hensikten din i utgangspunktet? Du kaster jo bare bort tid ved å spørre og så lete selv etterpå vel.
Til Toppen Go down

Tar jeg feil nå?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Finn en feil