Dette er et relevant spørsmål. Det var en predikant en gang, som begynte å si at det og det i Bibelen ikke var viktig. Det behøvde en ikke å følge osv. Da var det en eldre dame som begynte å klippe ut alt det predikanten sa, ikke var viktig osv. Til slutt sende hun denne Bibel til predikanten og la med følgende skriv: Dette er Bibelen din. Da forstod han hva han holdt på med.
Slik er det med dette også. Mange snakker om at vi må se dette i en tidssammenheng, og slik var det dengang, men i dag vet vi bedre. Mange snakker om at kjærligheten kommer fra Gud og at siden noen elsker en av samme kjønn så er dette også fra Gud. Det står klart å tydelig i min Bibel at dersom en mann ligger med en annen mann som han ligger med en kvinne. og dersom en kvinne ligger med en annen kvinne som hun ligger med en mann så er dette en vederstyggelse for Herren.
Noe viser til kvinnen som ble grepet i hor, Jesus fordømmer ingen. Men var står det.
Joh 8,11 Hun sa: Ingen, herre! Og Jesus sa: Heller ikke jeg fordømmer deg. Gå bort, og synd ikke mer!
Alle leser bare den første delen "Heller ikke jeg fordømmer deg" men glemmer resten. Den er like viktig, "Gå bort, og synd ikke mer! ", og må alltid taes med. ellers forteller den ikke sannheten.
Selv i Joh 3,16 viser Gud fra mer en en side. for se hva det står: "For så har Gud elsket verden at han gav sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal fortapes, men ha evig liv." Den kjærlige Gud: "For så har Gud elsket verden at han gav sin Sønn, den enbårne," og den nidkjære Gud: "for at hver den som tror på ham". Gud viser oss hva han har gjort for oss, men så sier han at vi må akseptere han som vår Gud og tro på dette som Jesus gjorde. Så Gud er ikke bare kjærlig, men han sette alltid betingelser. Det finer er at han ikke stopper der for ha gjør noe ende mer enn det. for se hva Jesus sier
Joh 14,16-18 Og jeg vil be Faderen, og han skal gi dere en annen talsmann, for at han skal være hos dere for evig, sannhetens Ånd, som verden ikke kan få, for den ser ham ikke og kjenner ham ikke. Dere kjenner ham, for han blir hos dere og skal være i dere. Jeg skal ikke etterlate dere farløse, jeg kommer til dere.
At dersom vi tror på han så skal han komme til oss og gjøre det han forlanger av oss igjennom oss. Men alt dette betinger at vi bøyer kne for han og lar han styre våre liv.
Til slutt skal jeg være den først som skal innrømme at det å slippe Herren til i mitt liv det er nettopp det som er så vanskelig. Derfor ber jeg nettopp om dette hver dag. Bare husk at en må ført akseptere at Gud er Gud og han vet best.