KRISTENT FORUM - SAMMEN FOR JESUS KRISTUS
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

KRISTENT FORUM - SAMMEN FOR JESUS KRISTUS

Etablert den 9 september 2007

IndeksIndeks  PortalePortale  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

Problemer med svigermor

Go down 
AvInnlegg
Sarah78
Gjest

Problemer med svigermor Empty
PosteTema: Problemer med svigermor   Problemer med svigermor Icon_minitimeTir Okt 19, 2010 4:14 pm

Hei.
Jeg er en kristen jente på 32 år som ble skuffet over svigermor og sliter med det for øyeblikket.
Hele mitt livssyn bygger på ver mot andre slik du vil andre skal være mot deg.Og også det å tolerere at vi mennesker er forsjellige.vi er oppvokst i forsjellige familier og er i forsjellige miljøer vi bor på forsjellige steder av landet og i verden-dette former oss som menesker og gjør oss forsjellige som mennesker lik som personligheten vår gjør det.
Dette er veldig viktig for meg når man ser verden i 2010..
Da ble jeg først veldig skuffet over svigermor og så over meg selv og sliter med meg selv som har problemer med å tåle hennes meninger.All religion bygger på tro-det er ingen som vet.Hun sier hun vet samtidig som det virker ut som å se under som ikke er der er viktig for henne for å overbevise seg selv om at gud finnes-dette sjønner ikke jeg da jeg trodde at hun var fast i troen noe hun også sier hun er. Hun ber om små ting som at hun skal finne nøklene sine og når hun finner dem mener hun det er fordi hun ba og gud hjalp henne-<Er det meg hun prøver å overbevise?????jeg trenger ikke overbevisning jeg tror jo...det er ikke en senil dame vi prater om her....
Alle mennesker i norge har ikke behov for å gå i kirken hver søndag ei heller ha andakt til frokost og kun høre barnekor på cd i bilden ei heller å se på visjon norge.Jeg er kristen ,men mener gud er den samme om du er kristen eller muslim eller jøde eller johova osv.hvilken menighet man tilhører er for meg uvesentlig så lenge man er kjekk og grei med meg er jeg kjekk og grei tilbake.Jeg prøver å tolerere andre sine meninger og trodde jeg hadde lang lunte på det meste. Min bror er ateist det er hans valg -jeg vet han er et godt menneske.

Det finnes mange kristne mennesker som foretrekker miljøer der man ikke er så opslukt av kristendommen fordi man ikke er intresert i å ødsle vekk dette livet man fikk i gave og guds tid med bagateller.Det betyr ikke at di ikke tror på gud.jeg ber når jeg føler for å takke -når jeg trenger tilgivelse eller når jeg trenger hjelp-det er mitt valg og det er for meg veldig personlig-hva andre måtte gjøre er opp til dem.Jeg liker øl og jeg har netopp sluttet å røyke ikke fordi det er ukristelig av meg men fordi jeg valgte det selv-jeg er utstyrt med fri vilje.Jeg går i kirken når jeg har lyst.
Jeg trenger ikke bli mere kristen!!!!! Enten er man det eller så er man det ikke!!!!
Så nå er det sånn da at det viser seg at jeg er lite tolerant selv fordi svigermor sine meninger for meg er så langt fra min tro at jeg føler vi tilhører forsjellige livssyn noe vi ikke gjør og i tilegg at jeg ikke klarer å akseptere meningene hennes og da får jeg dårlig samvittighet.
Jeg liker ikke at noe sår tvil i mine kunnskaper om mennesker-jeg vil ikke tro det finnes flere som henne-men vet at det gjør.Hun tror på predikanten og slik han tolker bilbelen i stede for å lese selv og selv gjøre seg opp en mening-jeg føler hun må være hjernevasket....Vi har jo vilje og informasjon i dag-Av bøker blir man klok ,man kan bli kraftig feilinformert av mennesker(jeg sa kan ikke at man nødvendigvis blir)

Håper noen tar seg bryet og leser dette innlegget,men om ikke annet så fikk jeg i det minste ut litt agresjon...
Til Toppen Go down

Problemer med svigermor
Til Toppen 
Side 1 av 1