KRISTENT FORUM - SAMMEN FOR JESUS KRISTUS
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

KRISTENT FORUM - SAMMEN FOR JESUS KRISTUS

Etablert den 9 september 2007

IndeksIndeks  PortalePortale  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

stat og kirke

Go down 
5 posters
AvInnlegg
pusi88
Fullverdig medlem
Fullverdig medlem
pusi88

Antall Innlegg : 22
Registration date : 12.09.2007

stat og kirke Empty
PosteTema: stat og kirke   stat og kirke Icon_minitimeOns Sep 12, 2007 11:50 pm

jeg mener at staten og kirken skulle bli skilt, jeg vil tro at kirken vil bli bedre med det...eller hva tror dere?
Til Toppen Go down
kingchild
Nytt medlem
Nytt medlem
kingchild

Antall Innlegg : 4
Registration date : 11.09.2007

stat og kirke Empty
PosteTema: Re: stat og kirke   stat og kirke Icon_minitimeTor Sep 13, 2007 12:01 am

Jeg har vært veldig tvilende til at det er bra, men den tvilen har vel begynt å forsvinne litt mere og mere etterhvert. Jeg har tenkt en del på at det kanskje har vært litt ekstra velsignelser over landet pga at landet har vært "kristent" . Men slik som det er nå så kan det vel neppe bli værre om man privatiserer kirken.
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/Kingchild777
pusi88
Fullverdig medlem
Fullverdig medlem
pusi88

stat og kirke Empty
PosteTema: Re: stat og kirke   stat og kirke Icon_minitimeTor Sep 13, 2007 12:05 am

kingchild skrev:
Jeg har vært veldig tvilende til at det er bra, men den tvilen har vel begynt å forsvinne litt mere og mere etterhvert. Jeg har tenkt en del på at det kanskje har vært litt ekstra velsignelser over landet pga at landet har vært "kristent" . Men slik som det er nå så kan det vel neppe bli værre om man privatiserer kirken.

jeg vil tro det vil bli bedr, landet vil fortsatt være kristen men politikken vil være ren politikk og ikke blandet mer religonen.. jeg vil tro at kirken vil fokusere mere på gud og folket og la politikken ligge
Til Toppen Go down
Matteus
Admin

Antall Innlegg : 102
Registration date : 10.09.2007

stat og kirke Empty
PosteTema: Re: stat og kirke   stat og kirke Icon_minitimeTor Sep 13, 2007 1:04 am

Kirken er idag drevet med menneskebud, og ikke Guds Ord og formaninger. Fortsetter dette vil kirken miste sin troverdighet blandt sann kristne, og bli sett på som en kirke for synd og all slags urenhet.
Til Toppen Go down
https://kristent-forum.norwegianforum.net
Matteus
Admin

stat og kirke Empty
PosteTema: Re: stat og kirke   stat og kirke Icon_minitimeTor Sep 13, 2007 1:05 am

Admin skrev:
Kirken er idag drevet med menneskebud, og ikke Guds Ord og formaninger. Fortsetter dette vil kirken miste sin troverdighet blandt sann kristne, og bli sett på som en kirke for synd og all slags urenhet.
Og troverdigheten blandt kristne i Norge er vel på vikende front tenker jeg.
Til Toppen Go down
pusi88
Fullverdig medlem
Fullverdig medlem
pusi88

stat og kirke Empty
PosteTema: Re: stat og kirke   stat og kirke Icon_minitimeTor Sep 13, 2007 1:32 am

Admin skrev:

tror flere og flere ser på at kirken i norge har makt på feilt grunnlag også
Til Toppen Go down
Matteus
Admin

stat og kirke Empty
PosteTema: Re: stat og kirke   stat og kirke Icon_minitimeSøn Sep 16, 2007 10:47 am

Når jeg ser det frafallet kirken er inne i, så bør den skilles fra staten. Det er ikke staten som skal sette normene for hvordan kirken skal være.
Til Toppen Go down
pusi88
Fullverdig medlem
Fullverdig medlem
pusi88

stat og kirke Empty
PosteTema: Re: stat og kirke   stat og kirke Icon_minitimeTir Sep 18, 2007 1:11 am

Admin skrev:
Når jeg ser det frafallet kirken er inne i, så bør den skilles fra staten. Det er ikke staten som skal sette normene for hvordan kirken skal være.

nei kirken har blitt en forr stor del av staten, hvis den ikke skiller seg vil den falle helt
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

stat og kirke Empty
PosteTema: Re: stat og kirke   stat og kirke Icon_minitimeSøn Sep 23, 2007 10:40 am

Kirken må bare komme seg unna staten, og innføre Guds ord og normer. Hvis ikke vil den forfalle mer og mer........
Til Toppen Go down
Matteus
Admin

stat og kirke Empty
PosteTema: Re: stat og kirke   stat og kirke Icon_minitimeOns Okt 03, 2007 9:01 pm

Vi kan ikke la Trond Giske opptre som erkebiskop. Han har visst sagt at han ikke er troende, og da bør jo ikke han være sjef for kirken vår.
Til Toppen Go down
Shinganzer
Medlem
Medlem

Antall Innlegg : 11
Registration date : 14.08.2008

stat og kirke Empty
PosteTema: Re: stat og kirke   stat og kirke Icon_minitimeTor Aug 14, 2008 3:36 pm

BAN CHURCH FROM GOVERNMENT. they meik bad inphluens
Til Toppen Go down
lolpatrol
Fullverdig medlem
Fullverdig medlem

Antall Innlegg : 51

stat og kirke Empty
PosteTema: Re: stat og kirke   stat og kirke Icon_minitimeTor Aug 14, 2008 3:36 pm

Shinganzer skrev:
BAN CHURCH FROM GOVERNMENT. they meik bad inphluens

NO U!
Til Toppen Go down
http://www.butman.com
Strayder
Gjest

stat og kirke Empty
PosteTema: Re: stat og kirke   stat og kirke Icon_minitimeTir Des 23, 2008 11:58 am

Jeg er helt klart for å skille stat og kirke! Da får ikke biskopene noe å si politisk og DET er vel den eneste grunnen til at kirken fremdeles er der den er, det og penge støtten såklart.

Det negative er jo at kirken da vil dreie mot en mer samfunns fientlig retning, der homofile og andre som faller utenfor de kristnes "bibel" mennesker blir regelrett trakasert uten at staten kan gjøre så mye med det, som den kan og gjør i dag. I dag blir jo kirken tvunget til å innrette seg etter samfunnets regler og normer og den vil nok ganske fort falle tilbake til middelalder normene når den ikke lenger har staten å forholde seg til. Enten det eller så blir den delt kort tid etter at den skille lag med staten, til en moderat del av kristne og en del som vil bruke vissvasset i bibelen som faktisk rettesnor og DET er vel ingen tjent med!

Det er nok av de som faktisk tror at alt som står i bibelen er riktig og sant....

Så det er definitivt pros and cons for begge deler....
Til Toppen Go down
lolpatrol
Fullverdig medlem
Fullverdig medlem

Antall Innlegg : 51

stat og kirke Empty
PosteTema: Re: stat og kirke   stat og kirke Icon_minitimeTir Des 23, 2008 12:01 pm

Strayder skrev:
samfunns fientlig

>_<

ORD DEL INGS FEIL ER TE IT!
Til Toppen Go down
http://www.butman.com
Sponsored content

stat og kirke Empty
PosteTema: Re: stat og kirke   stat og kirke Icon_minitime

Til Toppen Go down

stat og kirke
Til Toppen