| Den Norske Kirke | |
|
+4kingchild pusi88 Harald Matteus 8 posters |
Av | Innlegg |
---|
Matteus Admin
Antall Innlegg : 102 Age : 60 Location : Sandnes Rogaland Registration date : 10.09.2007
| Tema: Den Norske Kirke Man Sep 10, 2007 1:49 am | |
| | |
|
| |
Christia Gjest
| Tema: Kirkens overgrep imot Evangeliet Man Sep 10, 2007 2:44 am | |
| Kirken har forkastet flere bibelske læresetninger. Jeg skjemmes av å ha en sånn kirke!! |
|
| |
Bonnie Gjest
| Tema: Re: Den Norske Kirke Tir Sep 11, 2007 11:15 am | |
| |
|
| |
Rough Gjest
| Tema: Re: Den Norske Kirke Tir Sep 11, 2007 1:51 pm | |
| Ja det er klart man må bry seg. Kirken driver jo på med all slags merkelige ting som så klart går imot Bibelens lære, at viktigheten av å informere mennesker om dette, absolutt er til stede. |
|
| |
Harald Nytt medlem
Antall Innlegg : 5 Registration date : 11.09.2007
| Tema: Re: Den Norske Kirke Tir Sep 11, 2007 6:25 pm | |
| Den Norske Kirken har utvannet Guds ord! Den stiller seg over Gud i mange saker. Syndere! Vi må ta tilbake kirken! | |
|
| |
Matteus Admin
Antall Innlegg : 102 Age : 60 Location : Sandnes Rogaland Registration date : 10.09.2007
| Tema: Re: Den Norske Kirke Tir Sep 11, 2007 8:08 pm | |
| Helt enig! | |
|
| |
pusi88 Fullverdig medlem
Antall Innlegg : 22 Age : 36 Location : Finmark Registration date : 12.09.2007
| Tema: Re: Den Norske Kirke Ons Sep 12, 2007 10:26 pm | |
| en norske kirken har blitt for opptatt av politikk enn sin tro.... | |
|
| |
kingchild Nytt medlem
Antall Innlegg : 4 Age : 53 Location : Vestfold Registration date : 11.09.2007
| Tema: Re: Den Norske Kirke Ons Sep 12, 2007 10:56 pm | |
| - pusi88 skrev:
- Den norske kirken har blitt for opptatt av politikk enn sin tro....
Det er nok en fare for at du desverre er inne på noe der. Og, de vil være populære for alle, og forkaster ordet for å tiltrekke kirkegjengere. Det går skjelden bra. Vi skal elske synderen, men vi skal hate synden! | |
|
| |
Matteus Admin
| Tema: Re: Den Norske Kirke Ons Sep 12, 2007 11:00 pm | |
| Kirken er blitt en "folkekirke" og ikke en Guds kirke dessverre. | |
|
| |
pusi88 Fullverdig medlem
| Tema: Re: Den Norske Kirke Ons Sep 12, 2007 11:10 pm | |
| | |
|
| |
Matteus Admin
| Tema: Re: Den Norske Kirke Ons Sep 12, 2007 11:22 pm | |
| Ja, pengene er blitt mer eller mindre som en gud. Og da glemmer de det Jesus sier: "Man kan ikke tjene to herrer" | |
|
| |
pusi88 Fullverdig medlem
| Tema: Re: Den Norske Kirke Ons Sep 12, 2007 11:27 pm | |
| - Admin skrev:
- Ja, pengene er blitt mer eller mindre som en gud. Og da glemmer de det Jesus sier: "Man kan ikke tjene to herrer"
mange ganger virker det som de tjener er penger og makt, og ikke gud til tider | |
|
| |
Matteus Admin
| Tema: Re: Den Norske Kirke Ons Sep 12, 2007 11:29 pm | |
| Ja det har du rett i. Kloke ord pusi...kloke ord. | |
|
| |
pusi88 Fullverdig medlem
| Tema: Re: Den Norske Kirke Ons Sep 12, 2007 11:31 pm | |
| tnx | |
|
| |
Matteus Admin
| Tema: Re: Den Norske Kirke Ons Sep 12, 2007 11:46 pm | |
| - pusi88 skrev:
- tnx
Jo bare hyggelig De hehe LOL | |
|
| |
Shinganzer Medlem
Antall Innlegg : 11 Registration date : 14.08.2008
| Tema: Re: Den Norske Kirke Tor Aug 14, 2008 3:45 pm | |
| LA GUD SAMLE SIN FULLE STYRKE OG MOSE NED NORSK STATSKIRKE TIL HELVETE MED ANDRE SYNDERE SOM EINSTEIN OG DARWIN. SÅ REISER VI ET KRISTENT KRIGSLAND OG TAR OVER MIDTØSTEN! | |
|
| |
Kent Nytt medlem
Antall Innlegg : 2 Registration date : 08.11.2008
| Tema: Re: Den Norske Kirke Lør Nov 08, 2008 3:02 am | |
| Jeg tror at tiden med statskirke er moden for å forkastes, ikke fordi at kirken er en fare for staten(selv om mange mener det...) men fordi at staten er en fare for kirken.
Selv er jeg medlem av Den Norske Kirke (enn så lenge) men jeg føler meg ikke tilfreds med at min Kirke først og fremst skal være "politisk korrekt" og der etter et Guds hus......
"En hund biter ikke hånden som gir den mat" er det noe som heter, dessverre tror jeg de fleste av landets biskoper er som hunden, og vegrer seg for å bite "hånden" (Staten/regjeringen) Det er jo ikke så lenge siden Oslo biskopen forsøkte seg med et par "små-glefs" ang. et homofilt par som skulle vies i en Oslo kirke (riktig nok i våpenhuset) Det endte med at en av eierene (Justisminister Storberget) rykket kraftig til i "båndet" for å sette en stopper for slik politisk ukorrekt atferd.
Det blir nok en eller annen fri-kirke på meg etterhvert....... | |
|
| |
TheKris Gjest
| Tema: Re: Den Norske Kirke Tor Nov 13, 2008 11:18 pm | |
| - Sitat :
- LA GUD SAMLE SIN FULLE STYRKE OG MOSE NED NORSK
STATSKIRKE TIL HELVETE MED ANDRE SYNDERE SOM EINSTEIN OG DARWIN. SÅ REISER VI ET KRISTENT KRIGSLAND OG TAR OVER MIDTØSTEN! Sånn du snakker blir jeg KVALM av, du påstår du er kristen, men du er i sannhet et ynkelig lite vesen uten respekt for andre! Du har ikke rett til å kreve død og tvang over andre mennesker fordi du tror på noe! Hvis du virkelig hadde trodd på noe rett ville du respektert andres tro! |
|
| |
lolpatrol Fullverdig medlem
Antall Innlegg : 51 Registration date : 14.08.2008
| Tema: Re: Den Norske Kirke Tor Des 18, 2008 3:50 pm | |
| - TheKris skrev:
-
- Sitat :
- LA GUD SAMLE SIN FULLE STYRKE OG MOSE NED NORSK
STATSKIRKE TIL HELVETE MED ANDRE SYNDERE SOM EINSTEIN OG DARWIN. SÅ REISER VI ET KRISTENT KRIGSLAND OG TAR OVER MIDTØSTEN! Sånn du snakker blir jeg KVALM av, du påstår du er kristen, men du er i sannhet et ynkelig lite vesen uten respekt for andre! Du har ikke rett til å kreve død og tvang over andre mennesker fordi du tror på noe! Hvis du virkelig hadde trodd på noe rett ville du respektert andres tro! Dette har du helt rett i! Hater slike idioter som bare poster tull på våre diskusjonsforum. De er noen ynkelige vesen, de er BARN AV SATAN! MÅ DE BRENNE I HELVETE NÅR DE DØR!!!!!!111 (som forhåpentligvis er snart). | |
|
| |
johannesstensgaard Nytt medlem
Antall Innlegg : 4 Age : 30 Location : Neu Lindenberg, Brandenburg, Tyskland Registration date : 18.09.2011
| Tema: Re: Den Norske Kirke Søn Sep 18, 2011 3:16 pm | |
| Jeg liker statskirka. Men jeg er veldig i mot statskirkeordningen. Derfor er statskirka et ord jeg sjeldent bruker. Luther hadde mye bra i sin lære, og vi har veldig mye å lære av Martin Luther, men jeg er veldig enig i det som dere sier at mange bibelske verdier har blitt utelatt. Men som en eller annen sa, at er veldig på penger, må jeg si at jeg synes ikke at fokuset er noe mer på penger der enn i andre kirkesamfunn. Dessverre, i dagens samfunn er fokuset generelt veldig på penger. Man må rett og slett ha penger for å få gjort noe. Jeg har vært på veldig mange gudstjenester i forskjellige kirkesamfunn, og penger kommer alltid opp på planen. Det synes jeg er veldig synd. Hvem skaper man kirke for? Det synes jeg er et vanskelig spørsmål. Skaper vi kirke for ungdommer, eldre mennesker eller barn? Det er vanskelig med statskirka da den er så stor og ikke akkurat har en overflod av ressurser.
Jeg leker ofte med tanken på hvordan det ville vært med bare et kirkesamfunn: De kristne. Hvordan tror dere det ville ha vært? Hvordan ville en gudstjeneste der se ut? Hva ville vi trodd på? Hva tenker andre om det? | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Den Norske Kirke | |
| |
|
| |
| Den Norske Kirke | |
|