KRISTENT FORUM - SAMMEN FOR JESUS KRISTUS
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

KRISTENT FORUM - SAMMEN FOR JESUS KRISTUS

Etablert den 9 september 2007

IndeksIndeks  PortalePortale  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

Den Norske Kirke

Go down 
+4
kingchild
pusi88
Harald
Matteus
8 posters
AvInnlegg
Matteus
Admin

Antall Innlegg : 102
Registration date : 10.09.2007

Den Norske Kirke Empty
PosteTema: Den Norske Kirke   Den Norske Kirke Icon_minitimeMan Sep 10, 2007 1:49 am

Falsk eller sann?
Til Toppen Go down
https://kristent-forum.norwegianforum.net
Christia
Gjest

Den Norske Kirke Empty
PosteTema: Kirkens overgrep imot Evangeliet   Den Norske Kirke Icon_minitimeMan Sep 10, 2007 2:44 am

Kirken har forkastet flere bibelske læresetninger. Jeg skjemmes av å ha en sånn kirke!! Mad
Til Toppen Go down
Bonnie
Gjest

Den Norske Kirke Empty
PosteTema: Re: Den Norske Kirke   Den Norske Kirke Icon_minitimeTir Sep 11, 2007 11:15 am

Må man bry seg da ?
Til Toppen Go down
Rough
Gjest

Den Norske Kirke Empty
PosteTema: Re: Den Norske Kirke   Den Norske Kirke Icon_minitimeTir Sep 11, 2007 1:51 pm

Ja det er klart man må bry seg. Kirken driver jo på med all slags merkelige ting som så klart går imot Bibelens lære, at viktigheten av å informere mennesker om dette, absolutt er til stede.
Til Toppen Go down
Harald
Nytt medlem
Nytt medlem
Harald

Antall Innlegg : 5
Registration date : 11.09.2007

Den Norske Kirke Empty
PosteTema: Re: Den Norske Kirke   Den Norske Kirke Icon_minitimeTir Sep 11, 2007 6:25 pm

Den Norske Kirken har utvannet Guds ord! Den stiller seg over Gud i mange saker. Syndere!
Vi må ta tilbake kirken!
Til Toppen Go down
Matteus
Admin

Den Norske Kirke Empty
PosteTema: Re: Den Norske Kirke   Den Norske Kirke Icon_minitimeTir Sep 11, 2007 8:08 pm

Helt enig! Very Happy
Til Toppen Go down
pusi88
Fullverdig medlem
Fullverdig medlem
pusi88

Antall Innlegg : 22
Registration date : 12.09.2007

Den Norske Kirke Empty
PosteTema: Re: Den Norske Kirke   Den Norske Kirke Icon_minitimeOns Sep 12, 2007 10:26 pm

en norske kirken har blitt for opptatt av politikk enn sin tro....
Til Toppen Go down
kingchild
Nytt medlem
Nytt medlem
kingchild

Antall Innlegg : 4
Registration date : 11.09.2007

Den Norske Kirke Empty
PosteTema: Re: Den Norske Kirke   Den Norske Kirke Icon_minitimeOns Sep 12, 2007 10:56 pm

pusi88 skrev:
Den norske kirken har blitt for opptatt av politikk enn sin tro....

Det er nok en fare for at du desverre er inne på noe der. cat
Og, de vil være populære for alle, cheers og forkaster ordet for å tiltrekke kirkegjengere. Det går skjelden bra. Mad Vi skal elske synderen, men vi skal hate synden! I love you
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/Kingchild777
Matteus
Admin

Den Norske Kirke Empty
PosteTema: Re: Den Norske Kirke   Den Norske Kirke Icon_minitimeOns Sep 12, 2007 11:00 pm

Kirken er blitt en "folkekirke" og ikke en Guds kirke dessverre.
Til Toppen Go down
pusi88
Fullverdig medlem
Fullverdig medlem
pusi88

Den Norske Kirke Empty
PosteTema: Re: Den Norske Kirke   Den Norske Kirke Icon_minitimeOns Sep 12, 2007 11:10 pm

kingchild skrev:
pusi88 skrev:
Den norske kirken har blitt for opptatt av politikk enn sin tro....

Det er nok en fare for at du desverre er inne på noe der. cat
Og, de vil være populære for alle, cheers og forkaster ordet for å tiltrekke kirkegjengere. Det går skjelden bra. Mad Vi skal elske synderen, men vi skal hate synden! I love you

de er mere opptatt av å få penger, og medlemmer for å være størst... og dermed glemmer at de skal forkynne guds ord Mad
Til Toppen Go down
Matteus
Admin

Den Norske Kirke Empty
PosteTema: Re: Den Norske Kirke   Den Norske Kirke Icon_minitimeOns Sep 12, 2007 11:22 pm

Ja, pengene er blitt mer eller mindre som en gud. Og da glemmer de det Jesus sier: "Man kan ikke tjene to herrer"
Til Toppen Go down
pusi88
Fullverdig medlem
Fullverdig medlem
pusi88

Den Norske Kirke Empty
PosteTema: Re: Den Norske Kirke   Den Norske Kirke Icon_minitimeOns Sep 12, 2007 11:27 pm

Admin skrev:
Ja, pengene er blitt mer eller mindre som en gud. Og da glemmer de det Jesus sier: "Man kan ikke tjene to herrer"
mange ganger virker det som de tjener er penger og makt, og ikke gud til tider
Til Toppen Go down
Matteus
Admin

Den Norske Kirke Empty
PosteTema: Re: Den Norske Kirke   Den Norske Kirke Icon_minitimeOns Sep 12, 2007 11:29 pm

Ja det har du rett i. Kloke ord pusi...kloke ord.
Til Toppen Go down
pusi88
Fullverdig medlem
Fullverdig medlem
pusi88

Den Norske Kirke Empty
PosteTema: Re: Den Norske Kirke   Den Norske Kirke Icon_minitimeOns Sep 12, 2007 11:31 pm

tnx Smile
Til Toppen Go down
Matteus
Admin

Den Norske Kirke Empty
PosteTema: Re: Den Norske Kirke   Den Norske Kirke Icon_minitimeOns Sep 12, 2007 11:46 pm

pusi88 skrev:
tnx Smile

Jo bare hyggelig De Very Happy hehe LOL
Til Toppen Go down
Shinganzer
Medlem
Medlem

Antall Innlegg : 11
Registration date : 14.08.2008

Den Norske Kirke Empty
PosteTema: Re: Den Norske Kirke   Den Norske Kirke Icon_minitimeTor Aug 14, 2008 3:45 pm

LA GUD SAMLE SIN FULLE STYRKE OG MOSE NED NORSK STATSKIRKE TIL HELVETE MED ANDRE SYNDERE SOM EINSTEIN OG DARWIN. SÅ REISER VI ET KRISTENT KRIGSLAND OG TAR OVER MIDTØSTEN!
Til Toppen Go down
Kent
Nytt medlem
Nytt medlem

Antall Innlegg : 2
Registration date : 08.11.2008

Den Norske Kirke Empty
PosteTema: Re: Den Norske Kirke   Den Norske Kirke Icon_minitimeLør Nov 08, 2008 3:02 am

Jeg tror at tiden med statskirke er moden for å forkastes, ikke fordi at kirken er en fare for staten(selv om mange mener det...) men fordi at staten er en fare for kirken.

Selv er jeg medlem av Den Norske Kirke (enn så lenge) men jeg føler meg ikke tilfreds med at min Kirke først og fremst skal være "politisk korrekt" og der etter et Guds hus......

"En hund biter ikke hånden som gir den mat" er det noe som heter, dessverre tror jeg de fleste av landets biskoper er som hunden, og vegrer seg for å bite "hånden" (Staten/regjeringen) Det er jo ikke så lenge siden Oslo biskopen forsøkte seg med et par "små-glefs" ang. et homofilt par som skulle vies i en Oslo kirke (riktig nok i våpenhuset) Det endte med at en av eierene (Justisminister Storberget) rykket kraftig til i "båndet" for å sette en stopper for slik politisk ukorrekt atferd.

Det blir nok en eller annen fri-kirke på meg etterhvert.......
Til Toppen Go down
TheKris
Gjest

Den Norske Kirke Empty
PosteTema: Re: Den Norske Kirke   Den Norske Kirke Icon_minitimeTor Nov 13, 2008 11:18 pm

Sitat :
LA GUD SAMLE SIN FULLE STYRKE OG MOSE NED NORSK
STATSKIRKE TIL HELVETE MED ANDRE SYNDERE SOM EINSTEIN OG DARWIN. SÅ
REISER VI ET KRISTENT KRIGSLAND OG TAR OVER MIDTØSTEN!
Sånn du snakker blir jeg KVALM av, du påstår du er kristen, men du er i sannhet et ynkelig lite vesen uten respekt for andre!
Du har ikke rett til å kreve død og tvang over andre mennesker fordi du tror på noe! Hvis du virkelig hadde trodd på noe rett ville du respektert andres tro!
Til Toppen Go down
lolpatrol
Fullverdig medlem
Fullverdig medlem

Antall Innlegg : 51
Registration date : 14.08.2008

Den Norske Kirke Empty
PosteTema: Re: Den Norske Kirke   Den Norske Kirke Icon_minitimeTor Des 18, 2008 3:50 pm

TheKris skrev:
Sitat :
LA GUD SAMLE SIN FULLE STYRKE OG MOSE NED NORSK
STATSKIRKE TIL HELVETE MED ANDRE SYNDERE SOM EINSTEIN OG DARWIN. SÅ
REISER VI ET KRISTENT KRIGSLAND OG TAR OVER MIDTØSTEN!
Sånn du snakker blir jeg KVALM av, du påstår du er kristen, men du er i sannhet et ynkelig lite vesen uten respekt for andre!
Du har ikke rett til å kreve død og tvang over andre mennesker fordi du tror på noe! Hvis du virkelig hadde trodd på noe rett ville du respektert andres tro!

Dette har du helt rett i! Hater slike idioter som bare poster tull på våre diskusjonsforum. De er noen ynkelige vesen, de er BARN AV SATAN! MÅ DE BRENNE I HELVETE NÅR DE DØR!!!!!!111 (som forhåpentligvis er snart).
Til Toppen Go down
http://www.butman.com
johannesstensgaard
Nytt medlem
Nytt medlem

Antall Innlegg : 4
Registration date : 18.09.2011

Den Norske Kirke Empty
PosteTema: Re: Den Norske Kirke   Den Norske Kirke Icon_minitimeSøn Sep 18, 2011 3:16 pm

Jeg liker statskirka. Men jeg er veldig i mot statskirkeordningen. Derfor er statskirka et ord jeg sjeldent bruker. Luther hadde mye bra i sin lære, og vi har veldig mye å lære av Martin Luther, men jeg er veldig enig i det som dere sier at mange bibelske verdier har blitt utelatt. Men som en eller annen sa, at er veldig på penger, må jeg si at jeg synes ikke at fokuset er noe mer på penger der enn i andre kirkesamfunn. Dessverre, i dagens samfunn er fokuset generelt veldig på penger. Man må rett og slett ha penger for å få gjort noe. Jeg har vært på veldig mange gudstjenester i forskjellige kirkesamfunn, og penger kommer alltid opp på planen. Det synes jeg er veldig synd.
Hvem skaper man kirke for? Det synes jeg er et vanskelig spørsmål. Skaper vi kirke for ungdommer, eldre mennesker eller barn? Det er vanskelig med statskirka da den er så stor og ikke akkurat har en overflod av ressurser.

Jeg leker ofte med tanken på hvordan det ville vært med bare et kirkesamfunn: De kristne. Hvordan tror dere det ville ha vært? Hvordan ville en gudstjeneste der se ut? Hva ville vi trodd på? Hva tenker andre om det?
Til Toppen Go down
Sponsored content

Den Norske Kirke Empty
PosteTema: Re: Den Norske Kirke   Den Norske Kirke Icon_minitime

Til Toppen Go down

Den Norske Kirke
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Brenn ned alle norske kirker
» stat og kirke