| Benny Hinn | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
Matteus Admin
Antall Innlegg : 102 Age : 60 Location : Sandnes Rogaland Registration date : 10.09.2007
| Tema: Benny Hinn Tir Sep 11, 2007 1:57 pm | |
| En sann eller falsk forkynner? | |
|
| |
Harald Nytt medlem
Antall Innlegg : 5 Registration date : 11.09.2007
| Tema: Re: Benny Hinn Tir Sep 11, 2007 6:23 pm | |
| Se denne!! https://www.youtube.com/watch?v=bQftnekCv8U og fortell meg at ikke Hinn er den nye Jesus! Ihvertfall ganske nært. | |
|
| |
Matteus Admin
Antall Innlegg : 102 Age : 60 Location : Sandnes Rogaland Registration date : 10.09.2007
| Tema: Re: Benny Hinn Tir Sep 11, 2007 7:13 pm | |
| Han har jo kalt seg selv for gud, så denne mannen tar ihvertfall ikke jeg under noen omstendigheter seriøst. Benny Hinn må vi be for, slik at han kan vende om til Gud. | |
|
| |
Harald Nytt medlem
| Tema: Re: Benny Hinn Tir Sep 11, 2007 7:19 pm | |
| Men så du videoen?
Du vet.. ikke alle trodde Jesus heller.
Ikke at jeg tror det selv altså, men hvordan kan du sikkert vite at han ikke er tilbakekomsten til Jesus? Vi må være åpensynte og ikke avvise uten tilstrekkelige beviser. Ellers skjer det igjen slik det skjedde med Jesus kanskje. | |
|
| |
Matteus Admin
| Tema: Re: Benny Hinn Tir Sep 11, 2007 8:07 pm | |
| Fordi Jesus sa: "Om noen sier til dere at her er Messias, eller der, så tro det ikke. For falske messiaser og falske profeter skal stå frem å gjøre store tegn og under." | |
|
| |
Harald Nytt medlem
| Tema: Re: Benny Hinn Tir Sep 11, 2007 8:21 pm | |
| Jo, men Jesus sa også at han skulle vende tilbake en dag.
Men sant, da skulle vel også dommedagen vært her hvis han var Benny Hinn. | |
|
| |
Matteus Admin
| Tema: Re: Benny Hinn Tir Sep 11, 2007 8:27 pm | |
| Stemmer det Harald:)
Men det er viktig å advare imot disse falske forkynnerne (profetene). | |
|
| |
Matteus Admin
| Tema: Re: Benny Hinn Man Sep 17, 2007 1:36 am | |
| Kan noen svare meg: Er det vi ser her et resultat av Den Hellige Ånd: http://www.mitt.no/Kennethaginfortrylle.wmv | |
|
| |
sunshine-hanne Nytt medlem
Antall Innlegg : 2 Age : 35 Location : Sandnes Registration date : 14.04.2008
| |
| |
Hatlekin Gjest
| Tema: Re: Benny Hinn Søn Aug 17, 2008 11:02 am | |
| Den var litt rar, vet ikke helt hva en skal svare. (Hvis dere vil, kom til forumet mitt. Jeg er kristen. Forumet i seg selv er ikke kristent, men det er noen seksjoner, prøver å få med så menge folk som mulig. Bra hvis dere kan =D
|
|
| |
PowerShot Medlem
Antall Innlegg : 12 Age : 55 Location : Bergen Registration date : 04.11.2009
| Tema: Er vi vanntroe når vi ser mirakler? Ons Nov 04, 2009 5:31 pm | |
| - Matteus skrev:
- Han har jo kalt seg selv for gud, så denne mannen tar ihvertfall ikke jeg under noen omstendigheter seriøst. Benny Hinn må vi be for, slik at han kan vende om til Gud.
Jeg har sett Benny Hinn i flere år, og har aldri hørt han en gang si han er Gud. Jeg har hørt han snakke om Jesus, Den Hellige Ånd og mennesker har blitt helbredet. Jeg kjenner forøvrig mange som har blitt helbredet. Fariserene sa også til Jesus når mange ble helbredet, at det var ved belsebul han helbredet. Jeg tror vi burde være litt mer forsiktig med hvem vi kaller falsk profet. Det er ikke noe vi bare slenger ut fordi vi ikke har de helt samme læresettninger, eller mener vi har en mer rett tro enn andre. Om noen ble helbredet ved Jesu Navn så ville jeg gi Gud æren for det, selv om jeg ikke var teologisk enig med den personen. Takk Gud at du ikke elsket meg pga min teologi, eller kunnskap om ordet. For da hadde jeg vært fortapt. Nei la oss bruke det navnet Jesus ga oss, og glede oss over menneskene som blir kvitt sine byrder. Er det ikke det det handler om, å bygge Guds rike. | |
|
| |
Skjegget Nytt medlem
Antall Innlegg : 4 Registration date : 08.03.2010
| Tema: Re: Benny Hinn Man Mar 08, 2010 12:54 am | |
| - sunshine-hanne skrev:
- Jeg lo så jeg grein da jeg så dette !
Første ordet jeg tenkte var lattervekkelse Så det kan godt være et resultat av Den Hellige Ånd !
En jeg kjenner fikk et møte med Gud, og lå og lo i 2 timer kanskje... Trur Gud har humor, og vil vi skal le litt og !
Kevin Dedmon skriver også om latter, men at det ikke er humor som sådan det gjelder, siden latter kan være et uttrykk for andre ting enn komiske situasjoner. Men i alle fall - når Jesus har sin bergpreken, sier han ofte "salige er de som"... men her betyr egentlig "salig" noe mer i retning av "lattermild", om du går tilbake og ser på den greske teksten. Interessant. | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Benny Hinn | |
| |
|
| |
| Benny Hinn | |
|