- Skjegget skrev:
- Evolusjonsteorien tror jeg neppe kan anerkjennes som noe vitenskapelig faktum noe mer enn at det kan anerkjennes som et vitenskapelig faktum at den er feil. Jeg tror ikke på den og kan forsvare standpunktet mitt ganske bra, men det er mange kristne som tror at Gud skapte oss ved hjelp av evolusjon. Så nei, jeg som kristen anerkjenner den ikke som et vitenskapelig faktum.
Pussig hvordan du skriver "Evolusjonsteorien" med stor E, nesten som om den var hellig eller noe...
For å si det slik min venn! For 10 år siden var jeg et "brennende vitne for Pinsemenigheten" men i dag er jeg utmeldt og har blitt klok av skade. Det jeg vet om evolusjonsteorien i dag viste jeg ikke på den tid jeg var i Pinsebeveglsen=PB. Så jeg bestemte meg for å gå på bibloteket å lese litt om evolusjonslæren.
Det jeg leste fikk meg til mer og mer skjønne at Gud er en illusjon. Verden blir forvreng gjennom sinnet vårt når du blander din Gudstro med virkligheten. For bibelen stemmer overhode ikke med det vi vet i dag gjennom forskning og
vitenskap.
Påstander som at mannen ble laget av jord! Helbredelser som amputerte lemmer vokser ut har aldri hendt. Bibelen er full av uvirkelige udokumentare hendelser
. Men evolusjonsteorien kan bevises. Du burde heller bruke bibellesetiden din til å gå på biblioteket å lese bøker om vitenskap, forsking og om evolusjonslæren. Etter at jeg hadde fått mer viten om evolusjonslæren kom jeg fram til det samme som vår store forsker
Charles Darwin.Etter det han fant ut kom han til samme konklusjon på at Gud var en myte!