KRISTENT FORUM - SAMMEN FOR JESUS KRISTUS
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

KRISTENT FORUM - SAMMEN FOR JESUS KRISTUS

Etablert den 9 september 2007

IndeksIndeks  PortalePortale  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

Evolusjon... av det gode eller onde?

Go down 
AvInnlegg
Johnnis
Fullverdig medlem
Fullverdig medlem

Antall Innlegg : 31
Registration date : 03.04.2011

Evolusjon... av det gode eller onde? Empty
PosteTema: Evolusjon... av det gode eller onde?   Evolusjon... av det gode eller onde? Icon_minitimeFre Jul 15, 2011 4:21 pm

Trådregler:

Denne tråden er en hva-om-tråd, og om du skal kommentere på denne tråden er det to regler du må følge. Denne tråden skal prøve å drøfte et tenkt eksempel og har ikke som mål å bevege seg bort fra den teoretiske verden i den grad det bryter regel nummer 1 og/eller 2.

Regel 1:
Det første er at denne tråden forutsetter at du tror Gud og Satan finnes, om du ikke tror dette er du pent nødt til å late som du tror det.

Regel 2:
Den andre forutsetningen er at du anerkjenner det som majoriteten innen vitenskapen sier om evolusjon, og om du ikke gjør det er du pent nødt til å late som så lenge du befinner deg inne på denne tråden.

---

Så, til saken, er evolusjon av det gode eller onde?

Det positive med evolusjon er at artene utvikler seg til å bedre overleve sine omgivelser. Som for eksempel blir både gnuene og løvene i Afrika flinkere til å løpe.

Det negative er genetiske sykdommer. Jeg tenker på den sykdommen som gjør at små barn ser skrukkete ut og snart skal dø, den hvor man eldes svært fort. Jeg tenker også på Vincent van Gogh som i fortvilelse skar av seg øret, jeg tror han kanskje var bi-polar? Ikke alle genetiske sykdommer er så triste, jeg for eksempel har dysleksi, eller dyseleksi som jeg kaller det. Men ja, det er lett for meg å bagatellisere dysleksi, jeg har det ganske så mildt. Når jeg tenker meg om er det nok mange som sliter tungt pga dysleksi.

Så genetiske mutasjoner både kan føre til at en art utvikler bedre egenskaper og sykdommer. Vi som er mennesker i dag og sitter foran pc'en vår er jo glad for at vi er mennesker og ikke en amøbe, evolusjon har absolutt sine fordeler. Så det store spørsmålet er da, er godene større enn lidelsene?

Av alle mutasjoner er 0,1 % gode, så når det kommer til kvantitet så kan det se ut som om evolusjon er djevelens verk. Men vi kan ikke trekke en konklusjon ut i fra kvantitet alene, resultatet avhenger likså mye av kvalitet.

Hva er resultatet av evolusjon? De gode resultatene er der. Lidelsene er der. Hvor skal vi sette våre to streker?
Til Toppen Go down

Evolusjon... av det gode eller onde?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Evolusjon
» Hvorfor