KRISTENT FORUM - SAMMEN FOR JESUS KRISTUS
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

KRISTENT FORUM - SAMMEN FOR JESUS KRISTUS

Etablert den 9 september 2007

IndeksIndeks  PortalePortale  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

Ikke tro på Kristendommen

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Benjamin
Gjest

Ikke tro på Kristendommen Empty
PosteTema: Ikke tro på Kristendommen   Ikke tro på Kristendommen Icon_minitimeFre Jun 19, 2009 12:57 am

Nei, til Kristendom – Ja, til frihet!

Jeg oppfordrer alle dere kristne til umiddelbart å forlate Kristendommen.

Dette er en religion som står for mye elendighet. Samfunn fungerer mye bedre nå som Kirken har mistet sin makt i samfunnet. Før var jo alt styrt av Kristendommen, i motsetning til nå.

Vi har ikke bruk for Kristendommen. Forlat den nå! Det som står i bøkene deres er bare tomme historier.

Dyrk menneskeenheten og ikke Gud! Gud, er noe dere har funnet opp!

Mvh

Benjamin
Til Toppen Go down
Skjegget
Nytt medlem
Nytt medlem

Antall Innlegg : 4
Registration date : 08.03.2010

PosteTema: Re: Ikke tro på Kristendommen   Ikke tro på Kristendommen Icon_minitimeMan Mar 08, 2010 1:27 am

Pussig hvordan det du sier synes å komme fra en svært religiøs person som ikke har gjort noen research angående sin motpart whatsoever.
Til Toppen Go down
Jesusbar
Gjest

PosteTema: særlig   Ikke tro på Kristendommen Icon_minitimeMan Jun 28, 2010 3:58 pm

Du er vel ikke spesielt kristen, er du?

visste du feks at det er en grunn til at folk dør her i verden? det kalles synd, og hver eneste synder fortjener å blitt slått til grunnen av guds mektige kraft.

Ikke tro at menneskene i afrika ikke har gjort noe galt, de fortjener dette. det samme med menneskene under den store tsunamikatastrofen. bli bedre kjent med gud og hans mystiske veier, så vil du en dag forstå.

Aksepter kristendom, ikke fall utfor!
Til Toppen Go down
ateist
Gjest

PosteTema: Re: Ikke tro på Kristendommen   Ikke tro på Kristendommen Icon_minitimeTor Jul 01, 2010 2:58 am

Bibelen er en historie noen skrev for noen par tusen år siden for å forklare ting de ikke hadde peiling på. Vi vet bedre nå.

To barn ligger på et sykehus med alvorlig dødelige sykdommer. Den ene er kristen og blir bedt for, den andre er ateist og blir ikke bedt for.
Bryr gud seg mer om den kristne personen?

Kristendommen har undertrykt menneskets frie ånd i snart 2000 år,
og det er godt å se at motsanden mot massepsykosen blir større.

Det er noe jeg hører fra kristne ganske ofte, det er at jeg må "velge" å ta imot Jesus. Men det er ikke et valg jeg kan ta uten å være en hykler og lyve for meg selv. Jeg kan ikke stå opp i morgen og si at jeg tar imot Jesus.

Skapelsesberetningen i bibelen er ikke sann. Neandertalere eller de andre av våre forfedre passer ikke inn der.  Jorden er blitt til gjennom naturlige prosesser.
Til Toppen Go down
Anti-the
Gjest

PosteTema: Ondskapsfulle kristne fundamentalister   Ikke tro på Kristendommen Icon_minitimeSøn Jul 25, 2010 5:25 pm

"Ikke tro at menneskene i afrika ikke har gjort noe galt, de fortjener
dette. det samme med menneskene under den store tsunamikatastrofen. bli
bedre kjent med gud og hans mystiske veier, så vil du en dag forstå."

Finner det morsomt hvordan kristne preker om nestekjærlighet og tolleranse med hat. Hvordan kan du si at et barn som dør av sult fortjener dette? Kan et spedbarn virkelig bedrive synd? Jeg vil heller brenne i helvette i evigheten enn å tilbe en gud som har stått å sett på mens de mest utenkelige og groteske handlinger har blitt begått rett foran nesen hans.
Til Toppen Go down
Johnnis
Fullverdig medlem
Fullverdig medlem

Antall Innlegg : 31
Registration date : 03.04.2011

PosteTema: Re: Ikke tro på Kristendommen   Ikke tro på Kristendommen Icon_minitimeTor Apr 07, 2011 11:46 am

Bare en liten faktakorreksjon:

Neandertalerne er ikke våre forfedre. Gjennom genteknologi har det blitt bevist at vi ikke er direkte i slekt med neandertalerne.

For mer utdypende informasjon se wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Human_evolution
Til Toppen Go down
Inger
Gjest

PosteTema: Ang ikke tro på kristendommen   Ikke tro på Kristendommen Icon_minitimeSøn Mai 29, 2011 8:43 pm

Du som sier at vi ikke skal tro på kristendommen. Du har nok missoppfatta mye. Jesus lever virkelig!!! Jeg elsker Jesus. Etter at jeg gav mitt liv til Jesus, har det fått mening med stor M. Håper du finner ut av det du også. Kristendommen er sann.
Til Toppen Go down
fledz
Gjest

PosteTema: hei   Ikke tro på Kristendommen Icon_minitimeLør Jun 04, 2011 7:25 pm

det finnes ingen gud, satan, himmel eller helvete. når vi dør så eksisterer vi ikke lenger. skal jeg motbevise kristendommen? enkelt. du må tenke at hvis bibelen er guds ord, så kan du ikke ta bort det som stemmer ikke stemmer, og vise til det som "stemmer" for dere. beviset for at grunnlaget til kristendommen er feil er fordi jorden er over 5 milliarder år gammel. slutt å tro på dumskap og begynn å tro på vitenskap og fakta.
Til Toppen Go down
Johnnis
Fullverdig medlem
Fullverdig medlem

PosteTema: Re: Ikke tro på Kristendommen   Ikke tro på Kristendommen Icon_minitimeSøn Jun 12, 2011 3:59 pm

Inger skrev:
Du som sier at vi ikke skal tro på kristendommen. Du har nok missoppfatta mye. Jesus lever virkelig!!! Jeg elsker Jesus. Etter at jeg gav mitt liv til Jesus, har det fått mening med stor M. Håper du finner ut av det du også. Kristendommen er sann.

Hei Inger

Jeg forstår at det du sier er ektefølt og ektetenkt. Det er din genuine opplevelse.

Det er fint om du formulerer deg deretter. Bare fordi jeg ikke liker fisk er det ikke riktig av meg å si at all fisk smaker fælt.

Sannheten er avhengig av at vi bruker språket riktig.
Til Toppen Go down
Johnnis
Fullverdig medlem
Fullverdig medlem

PosteTema: Re: Ikke tro på Kristendommen   Ikke tro på Kristendommen Icon_minitimeSøn Jun 12, 2011 4:01 pm

Skjegget skrev:
Pussig hvordan det du sier synes å komme fra en svært religiøs person som ikke har gjort noen research angående sin motpart whatsoever.

Hva vil det si å være en svært religiøs person?

Jeg går ut i fra at du lett kan svare da du allerede har gjort research.
Til Toppen Go down
Johnnis
Fullverdig medlem
Fullverdig medlem

PosteTema: Re: Ikke tro på Kristendommen   Ikke tro på Kristendommen Icon_minitimeSøn Jun 12, 2011 4:05 pm

Jesusbar skrev:
Du er vel ikke spesielt kristen, er du?

visste du feks at det er en grunn til at folk dør her i verden? det kalles synd, og hver eneste synder fortjener å blitt slått til grunnen av guds mektige kraft.

Ikke tro at menneskene i afrika ikke har gjort noe galt, de fortjener dette. det samme med menneskene under den store tsunamikatastrofen. bli bedre kjent med gud og hans mystiske veier, så vil du en dag forstå.

Aksepter kristendom, ikke fall utfor!

All statistikk om dette er enstemmig om å bevise det du sier her er dumhet og/eller løgn.
Til Toppen Go down
aldrikk
Gjest

PosteTema: Re: Ikke tro på Kristendommen   Ikke tro på Kristendommen Icon_minitimeOns Jun 29, 2011 2:11 pm

--Ikke tro at menneskene i afrika ikke har gjort noe galt, de fortjener dette. det samme med menneskene under den store tsunamikatastrofen. bli bedre kjent med gud og hans mystiske veier, så vil du en dag forstå.

Seriøst?? Du mener da at ingen kristne døde/dør under disse katastrofene? Dere er ikke til å tro.. Glad flere og flere kristne skjønner at religion bare er noe bullshit..
Til Toppen Go down
johannesstensgaard
Nytt medlem
Nytt medlem

Antall Innlegg : 4
Registration date : 18.09.2011

PosteTema: Re: Ikke tro på Kristendommen   Ikke tro på Kristendommen Icon_minitimeSøn Sep 18, 2011 4:00 pm

Luther hevdet at ateisme ikke eksisterer. Han sa: ''Hvis en person sier at Gud ikke finnes, har han allerede bekjent at han finnes. Derfor finnes er det ikke noe som heter ateisme.'' Det stemmer vel ganske godt i denne sammenhengen! Very Happy
Til Toppen Go down
Johnnis
Fullverdig medlem
Fullverdig medlem

PosteTema: Re: Ikke tro på Kristendommen   Ikke tro på Kristendommen Icon_minitimeMan Sep 19, 2011 10:22 am

johannesstensgaard skrev:
Luther hevdet at ateisme ikke eksisterer. Han sa: ''Hvis en person sier at Gud ikke finnes, har han allerede bekjent at han finnes. Derfor finnes er det ikke noe som heter ateisme.'' Det stemmer vel ganske godt i denne sammenhengen! Very Happy

Dette stemmer utmerket sett fra en kristen sitt stå sted. Det har du rett i. Og sånn sett har du her belyst ganske godt hvorfor noen kristne ikke forstår ateister. Noen kristne tror at ateister avviser Gud. Det er ikke riktig. En ateist avviser menneskers påstander om en Gud. På samme måte som en kristen avviser påstander om andre guder enn den som representerer sitt syn på kristendommen.

Jeg har aldri vendt meg bort fra Gud. Jeg har aldri sagt nei til Gud. Jeg har aldri avvist Gud eller på noen måte fornektet eller benektet Gud. Jeg fornekter og benekter og vender meg bort fra ganske mange av de påstander som mennesker kommer med, inkludert påstander om Allah og Tor.
Til Toppen Go down
Geg
Nytt medlem
Nytt medlem

Antall Innlegg : 1
Registration date : 10.01.2012

PosteTema: Rply   Ikke tro på Kristendommen Icon_minitimeTir Jan 10, 2012 11:47 pm

sitat - Benjamin "Nei, til Kristendom – Ja, til frihet!"
Hvordan kan du si at kristendom ikke er frihet? det er jo akkurat det den handler om.
(john 8,32 - Gal 5,1 - Gal 5,13 - Rom 6,22 - Jesaia 61,1)

Hva er frihet for deg?
Jo mere du har jo bedre har du det?
Nyt livet mens du kan?

sitat Benjamin
"Samfunn fungerer mye bedre nå som Kirken har mistet sin makt i samfunnet"
Hvordan fungerer samfunnet bedre når Kirken har mistet sin makt?

sitat Benjamin
"Dyrk menneskeenheten og ikke Gud! Gud, er noe dere har funnet opp"

Dyrk menneskeenheten?
er det mennesket som skapte alt?

salme 14,1 "bare en tosk sier i sitt hjerte: Det finnes ikke en Gud "

sitat Jesusbar "Ikke tro at menneskene i afrika ikke har gjort noe galt, de fortjener dette. "
Hvem er du til å dømme at de fortjener dette? hvis ett nyfødt barn blir født så fortjener det å dø?

Matt 7,1-3 "døm ikke, for at dere ikke skal bli dømt"

Ateist gjest "Skapelsesberetningen i bibelen er ikke sann. Neandertalere eller de andre av våre forfedre passer ikke inn der. Jorden er blitt til gjennom naturlige prosesser."

hvor kom de naturlige prosessene fra? fra ingenting?

ALT BLE TIL AV INGEN TING, ER VITENSKAPELIGT UMULI

Fledz "beviset for at grunnlaget til kristendommen er feil er fordi jorden er over 5 milliarder år gammel. slutt å tro på dumskap og begynn å tro på vitenskap og fakta."
hvilke beviser? det er forskjell på fakta å tipping

Til Toppen Go down
Johnnis
Fullverdig medlem
Fullverdig medlem

PosteTema: Re: Ikke tro på Kristendommen   Ikke tro på Kristendommen Icon_minitimeTir Jan 17, 2012 1:25 am

Kjære Geg

Sitat :
sitat - Benjamin "Nei, til Kristendom – Ja, til frihet!"
Hvordan kan du si at kristendom ikke er frihet? det er jo akkurat det den handler om.
(john 8,32 - Gal 5,1 - Gal 5,13 - Rom 6,22 - Jesaia 61,1)

john 8,32 Handler om frihet fra synden, ikke om frihet, men frihet fra synden. Mulig du mener det er det samme, men for en som ikke tror på synden tror heller ikke at han er syndens trell.

gal 5,1 Handler om frihet fra Jødenes lov. Altså at veien til himmelen ikke er gjennom å følge loven, men gjennom å tro på Jesus. For en som ikke tror på Jødenes lover tror ei heller at han er under trelldommens åk.

gal 5,13 Handler om det samme som 5,1.

rom 6,22 Det samme som john 8,32.

jesaia 61,1 Handler om nåde fra Gud, altså frihet fra Guds vrede. Dette er heller ikke noe som oppleves som relevant for en som ikke tror på Guds vrede.

Så før du kommer med bibelsitat bør du lese dem selv først.

Altså er frihet for deg frihet fra Jødenes lov, synden og Guds vrede? Jeg tror ikke Benjamin deler din definisjon av frihet.

Sitat :
Hva er frihet for deg?
Jo mere du har jo bedre har du det?
Nyt livet mens du kan?

Verken det å ha masse eller det å nyte livet har noe med frihet å gjøre. Tror du helt ærlig at Benjamin mener noe så tåpelig?

Sitat :
sitat Benjamin
"Samfunn fungerer mye bedre nå som Kirken har mistet sin makt i samfunnet"
Hvordan fungerer samfunnet bedre når Kirken har mistet sin makt?

Det er en sammenheng mellom livskvalitet og religiøsitet her i verden. Hvis du ser på land med høy livskvalitet ser du også høy sekularitet. Det er ikke dermed sagt at livskvaliteten er et resultat av sekularitet. Personlig tror jeg heller at begge er et resultat av utdanning, men det er bare synsing fra min side og ikke noe jeg påstår.

Sitat :
sitat Benjamin
"Dyrk menneskeenheten og ikke Gud! Gud, er noe dere har funnet opp"

Dyrk menneskeenheten?
er det mennesket som skapte alt?

Hva har dette med saken å gjøre?

Sitat :
salme 14,1 "bare en tosk sier i sitt hjerte: Det finnes ikke en Gud "

salme 14,1 "Til korlederen. Av David. Dåren sier i sitt hjerte: «Det finnes ingen Gud.» Deres gjerninger er onde og avskyelige; det er ikke én som gjør det gode."

Vær presis når du kommer med bibelsitat. For om du står for dette sitatet så mener du i så fall at det ikke er én eneste ikke-kristen som gjør det gode. Da mener du i så fall at mine gjerninger er onde og avskylige. Jeg synes det er fordomsfullt av deg å mene dette. Og hva vet du om mine gjerninger? Kan du komme med noe konkret som støtter opp om dine påstander?

Sitat :
Ateist gjest "Skapelsesberetningen i bibelen er ikke sann. Neandertalere eller de andre av våre forfedre passer ikke inn der. Jorden er blitt til gjennom naturlige prosesser."

hvor kom de naturlige prosessene fra? fra ingenting?

ALT BLE TIL AV INGEN TING, ER VITENSKAPELIGT UMULI

Du sier ikke at du er uenig med Ateist gjest, så der er vi enige om noe. Hvem er det som har sagt at de naturlige prosessene kom fra ingenting? Hvem er det som har sagt at alt ble til av ingenting? Har du konkrete eksempler å komme med eller er dette bare stråmannargumenter?

Sitat :
Fledz "beviset for at grunnlaget til kristendommen er feil er fordi jorden er over 5 milliarder år gammel. slutt å tro på dumskap og begynn å tro på vitenskap og fakta."
hvilke beviser? det er forskjell på fakta å tipping

http://en.wikipedia.org/wiki/Age_of_the_Earth
http://www.talkorigins.org/faqs/faq-age-of-earth.html

Jeg trodde kristne ikke var så opptatt av beviser...

Apropo tipping...

http://en.wikipedia.org/wiki/Pascal's_Wager
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Ikke tro på Kristendommen   Ikke tro på Kristendommen Icon_minitime

Til Toppen Go down

Ikke tro på Kristendommen
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Hvorfor snakker ikke Gud til meg?
» Hvorfor ikke lenger kristen?