| ung og kristen | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
pusi88 Fullverdig medlem
Antall Innlegg : 22 Age : 36 Location : Finmark Registration date : 12.09.2007
| Tema: ung og kristen Ons Sep 12, 2007 10:42 pm | |
| hvorfor er det så få som er ung som tror på Gud egentlig? | |
|
| |
Matteus Admin
Antall Innlegg : 102 Age : 60 Location : Sandnes Rogaland Registration date : 10.09.2007
| Tema: Re: ung og kristen Ons Sep 12, 2007 10:58 pm | |
| Jeg er ikke sikker pusi, men kan det ha noe med at denne verden og dens lyster driver unge mennesker bort fra Gud? | |
|
| |
pusi88 Fullverdig medlem
| Tema: Re: ung og kristen Ons Sep 12, 2007 11:12 pm | |
| kan hende, men har nok med manges syn på det og tro...har opplevd selv at mange ser på et og være kristen er ikke kult | |
|
| |
Matteus Admin
Antall Innlegg : 102 Age : 60 Location : Sandnes Rogaland Registration date : 10.09.2007
| Tema: Re: ung og kristen Ons Sep 12, 2007 11:21 pm | |
| Ja, det er synd at det er slik. Jeg lurer på om det hadde gjort seg at vi kristne bevisst oppsøker ungdomsmiljøer og snakker med dem om Jesus? Jeg tror forkynnelse er utrolig viktig, og jeg tør vel påstå at det er en del av vår kristne plikt, for å kalle det for det. Forkynnelse tror jeg er noe som kan trenge inn hos mange unge idag. Jeg mener ikke å mase på dem, men la de som er interessert få høre om Gud? | |
|
| |
pusi88 Fullverdig medlem
| Tema: Re: ung og kristen Ons Sep 12, 2007 11:24 pm | |
| - Admin skrev:
- Ja, det er synd at det er slik. Jeg lurer på om det hadde gjort seg at vi kristne bevisst oppsøker ungdomsmiljøer og snakker med dem om Jesus? Jeg tror forkynnelse er utrolig viktig, og jeg tør vel påstå at det er en del av vår kristne plikt, for å kalle det for det. Forkynnelse tror jeg er noe som kan trenge inn hos mange unge idag. Jeg mener ikke å mase på dem, men la de som er interessert få høre om Gud?
da er det bedre å arrangere ting for ungdom, som de ikke da har knyttet til religion...det får dem til å bli nyskjerrig... ellers blir de bare til å sitte og le hvis man bynner i ungdomsmiljø, har hørt på enkelte så er klar over reaksjonen til folk... men bli mere tilgjengelig kunne ha hjulpet på, for mange tro sammfunner veldig lukket | |
|
| |
Matteus Admin
| Tema: Re: ung og kristen Ons Sep 12, 2007 11:27 pm | |
| Det har du helt rett i pusi. Kjempebra forslag Lage til noe for dem, informere at det er i kristen regi. | |
|
| |
pusi88 Fullverdig medlem
| Tema: Re: ung og kristen Ons Sep 12, 2007 11:31 pm | |
| - Admin skrev:
- Det har du helt rett i pusi. Kjempebra forslag
Lage til noe for dem, informere at det er i kristen regi. var med på et slikt opplegg, vi ente opp med at vi dro på solidaritets tur til romania, på et kristen barnehjem... og vi var ut av 20 stik kansje 7 som tror på gud men alle vist interesse av religionen og å hjelpe | |
|
| |
Matteus Admin
| Tema: Re: ung og kristen Ons Sep 12, 2007 11:35 pm | |
| Så herlig å lese:) Ja, Guds Ord får feste i menneskers hjerter, bare de vil ta imot det på en oppriktig måte... Halleluja!!! | |
|
| |
pusi88 Fullverdig medlem
| Tema: Re: ung og kristen Ons Sep 12, 2007 11:37 pm | |
| det beste var: alle gikk i kirken selv om man ikke forsto noe hehe (rumensk prest/pastor) | |
|
| |
Matteus Admin
| Tema: Re: ung og kristen Ons Sep 12, 2007 11:39 pm | |
| Hahaha.......kult da. LOL | |
|
| |
pusi88 Fullverdig medlem
| Tema: Re: ung og kristen Tor Sep 13, 2007 9:26 am | |
| - Admin skrev:
- Hahaha.......kult da. LOL
pastorn om vi hadde med måtte tale på engelsk med en tolk som oversatte hehe | |
|
| |
Malkiel Nytt medlem
Antall Innlegg : 7 Registration date : 12.09.2007
| Tema: Re: ung og kristen Tor Sep 13, 2007 10:29 pm | |
| Tror ungdommer trenger å bli sett og møtt der de er, midt i hormoner, forvirring, identitet, framtidsusikkerhet/hva skal jeg bli. men mest av alt at noen ser dem, bryr seg, ikke nødvendigvis for å "preike" for dem (i første omgang), men være tilstede, være opptatt av det de er opptatt av, at de møter medmennesker som kanskje har noen fler år på baken enn de, men ikke for mange år på baken... eller det spiller kanskje ingen stor rolle. Hva med om voksne begynte å vanke litt på byen, kjøre rundt på de forskjellige bensintasjonene, oppsøke ungdommer, være der ungdommene er, snakke med de, bli kjent, vise interesse (ikke påklistra og dårlig skjult "misjonsoppdrag") Men gjøre bønn i praksis rett og slett, det er vel og bra å sitte på møter og be for ungdommen, og det skal gjøres, men det andre skal ikke forsømmes, det å være der de er, bry seg, ikke for å synes synd på de stakkars syndige ungdommene, men være glad i dem, tåle dem, se og høre dem, hva de har å si, hvilke tanker de gjør seg om verden rundt dem. Gud behøves ikke å nevnes engang, for bare det at en persom gjør dette, vil rope høyere enn noe annet at noen bryr seg, og til slutt, Gud bryr seg om meg. Det behøver ikke sies med ord, men med kjærlighet, oppfinnsom kjærlighet, oppfinnsom i å finne møtepungter. | |
|
| |
Matteus Admin
| Tema: Re: ung og kristen Fre Sep 14, 2007 12:36 am | |
| - Malkiel skrev:
- Men gjøre bønn i praksis rett og slett, det er vel og bra å sitte på møter og be for ungdommen, og det skal gjøres, men det andre skal ikke forsømmes, det å være der de er, bry seg, ikke for å synes synd på de stakkars syndige ungdommene, men være glad i dem, tåle dem, se og høre dem, hva de har å si, hvilke tanker de gjør seg om verden rundt dem. Gud behøves ikke å nevnes engang, for bare det at en persom gjør dette, vil rope høyere enn noe annet at noen bryr seg, og til slutt, Gud bryr seg om meg. Det behøver ikke sies med ord, men med kjærlighet, oppfinnsom kjærlighet, oppfinnsom i å finne møtepungter.
Flott innlegg Malkiel. Det du her sier er så utrolig viktig altså. Kjempebra | |
|
| |
pusi88 Fullverdig medlem
| Tema: Re: ung og kristen Fre Sep 14, 2007 1:12 am | |
| - Malkiel skrev:
- Tror ungdommer trenger å bli sett og møtt der de er, midt i hormoner, forvirring, identitet, framtidsusikkerhet/hva skal jeg bli.
men mest av alt at noen ser dem, bryr seg, ikke nødvendigvis for å "preike" for dem (i første omgang), men være tilstede, være opptatt av det de er opptatt av, at de møter medmennesker som kanskje har noen fler år på baken enn de, men ikke for mange år på baken... eller det spiller kanskje ingen stor rolle. Hva med om voksne begynte å vanke litt på byen, kjøre rundt på de forskjellige bensintasjonene, oppsøke ungdommer, være der ungdommene er, snakke med de, bli kjent, vise interesse (ikke påklistra og dårlig skjult "misjonsoppdrag") Men gjøre bønn i praksis rett og slett, det er vel og bra å sitte på møter og be for ungdommen, og det skal gjøres, men det andre skal ikke forsømmes, det å være der de er, bry seg, ikke for å synes synd på de stakkars syndige ungdommene, men være glad i dem, tåle dem, se og høre dem, hva de har å si, hvilke tanker de gjør seg om verden rundt dem. Gud behøves ikke å nevnes engang, for bare det at en persom gjør dette, vil rope høyere enn noe annet at noen bryr seg, og til slutt, Gud bryr seg om meg. Det behøver ikke sies med ord, men med kjærlighet, oppfinnsom kjærlighet, oppfinnsom i å finne møtepungter. eni der, alt for mange voksne skyr ungdommen | |
|
| |
Matteus Admin
| Tema: Re: ung og kristen Søn Sep 16, 2007 12:34 am | |
| Å sky ungdommen fører ingenting bra med seg. Støtt heller ungdommene. | |
|
| |
pusi88 Fullverdig medlem
| Tema: Re: ung og kristen Søn Sep 16, 2007 6:26 pm | |
| - Admin skrev:
- Å sky ungdommen fører ingenting bra med seg. Støtt heller ungdommene.
eni der.... får ofte hr at vi er problemet, så hvis enkelte får opp øynene tror jeg det ville ha vert flere keistne ungdommer og enklere å være ung og kristen | |
|
| |
Matteus Admin
| Tema: Re: ung og kristen Man Sep 17, 2007 11:39 pm | |
| Ja, og der er jeg helt enig med deg. Ungdommene må vi ta vare på og respektere. | |
|
| |
pusi88 Fullverdig medlem
| Tema: Re: ung og kristen Tir Sep 18, 2007 12:46 am | |
| endelig bra og høre noen er enig med meg der | |
|
| |
Hatleking Nytt medlem
Antall Innlegg : 7 Registration date : 31.05.2008
| Tema: Re: ung og kristen Søn Jun 01, 2008 10:49 am | |
| Enig med Malkiel, det må være et spessielt opplegg for ungdommer, barn også, med litt mer action, aktiviteter.
Men for å kalle inn ungdommen, trenger man ikke kløre rundt i misjonsbil med speaker ON, men heller få noen kristne gutter til å få med seg venner etc.
Med action mener jeg noe som: Aktiviterer i skog og mark, "kosekvelder" , Oppdrag.
Så kan kristendommen begynne å skinne litt inn etter hvert. For eks. Tolk betydningen av: Den bortkomne sønnen, t.d | |
|
| |
lolpatrol Fullverdig medlem
Antall Innlegg : 51 Registration date : 14.08.2008
| Tema: Re: ung og kristen Man Aug 18, 2008 12:42 pm | |
| - pusi88 skrev:
- hvorfor er det så få som er ung som tror på Gud egentlig?
fordi dagens unge får utdanning... ser at du ikke har fått så mye utdanning, skriver feil og alt tingen. Utdannede mennesker er rett og slett ikke lettlurte | |
|
| |
Shinganzer Medlem
Antall Innlegg : 11 Registration date : 14.08.2008
| Tema: Re: ung og kristen Man Aug 18, 2008 4:02 pm | |
| PROLLY CUZ THEY R SMARTR THAN THE LIEKS OF YUO! | |
|
| |
ERROR Gjest
| |
| |
Noahnko Nytt medlem
Antall Innlegg : 2 Age : 52 Location : Tromsø Registration date : 12.07.2014
| Tema: Re: ung og kristen Søn Jul 13, 2014 12:56 pm | |
| - pusi88 skrev:
- hvorfor er det så få som er ung som tror på Gud egentlig?
godt sporsmal ,og det er veldig lett o forsto hvorfor. 1)-grunnutdanning som er hjemmet 2)-foreldrene til barnet elsker Guds ord | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: ung og kristen | |
| |
|
| |
| ung og kristen | |
|